دندانپزشکی | ایمپلنت | لامینت | طرح لبخند | سفید کردن دندان | کاشت دندان

دندان پزشکی همواره یکی از نیاز های متداول پزشکی در هر جامعه ای میباشد که فراگیر بودن آن سبب گردیده که همواره روش های جدید و بروز آن بر دامنه ی فعالیت آن بیفزاید و کاربرد آن را ارتقا بخشد. کلینیک دندان پزشکی پرهام با در اختیار داشتن کادر پزشکی مجرب متشکل از متخصصان ، جراحان و دندان پزشکان ، بکارگیری بروزترین تجهیزات و استفاده از بهترین مواد سعی در ارایه خدمات دندان پزشکی در سطح روز دنیا را به مراجعین گرامی دارد. ما در کلینیک دندان پزشکی پرهام جمع شده ایم تا با ارایه خدمات به بهترین نحو تجربه ای نو و بدون استرس به شما عزیزان ارایه دهیم. زین پس با کلینیک دندان پزشکی پرهام تاریخی جدید را در بهداشت دهان و دندان خود تجربه کنید. لبخند رضایت شما آرزوی ماست.
آدرس: تهران، سعادت آباد بین چهارراه سرو و بوستان (کتاب) روبروی بانک پارسیان پلاک ۱۱۹ ، واحد ۲
همه روزه ۹ صبح الی ۱ بامداد حتی ایام تعطیل
تلفن: 22140586
۲۲۱۴۰۵۸۶-۷

۱۴ مطلب در شهریور ۱۳۹۶ ثبت شده است

۲۹
شهریور ۹۶

یکی از نگرانی های پدر و مادر ها این است که بتوانند برای کودک خود یک دندانپزشک خوب پیدا کنند ، علاوه بر آنکه در کار خود حرفه ای باشد و به بهداشت در کارش اهمیت فراوان دهد ، بلکه بتواند با بچه ها رابطه ای دوستانه برقرار کند و بتواند کودکان را به سمت خویش جلب کند ، زیرا اکثر بچه ها از رفتن به نزد دندانپزشک گریزانند.

 

یکی از مواردی که باعث شده دندانپزشکی کودکان متفاوت از دیگر شاخه های دندانپزشکی شود ، بحث روانشناسی کودکان است زیرا پزشک باید در تمامی مراحل از جمله ، پیشگیری ، تشخیص ، درمان و... وضعیت روحی کودک را در نظر داشته باشد تا این مراجعه برای کودک خوشایند باشد.
دندانپزشکان همواره به اهمیت بالای دندان های شیری تاکید می کنند زیرا دندان های شیری باعث می شود کودک بتواند بهتر غذاها را بجود و همچنین باعث بهبود تلفظ کلمات در کودک می شود .
 انجمن دندانپزشکان آمریکا معتقدند که روند معاینه کودک باید 6 ماه پس از رویش اولین دندانش به طور مرتب انجام شود زیرا اگر پوسیدگی های او به موقع تشخیص داده شوند می توان از گسترش آن ها جلوگیری و آنها را مهار کرد.
از وقتیکه اولین دندان کودک روییده می شود ، والدین باید مراقبت از دندان های او را شروع کنند . یعنی می توانند شب ها به کودکان شیر ندهند و یا اگر کودک نیاز به مصرف شیردر شب داشت ، بهتر است دهانش را با آب بشوییم.
•مشکلاتی که قطره آهن برای دندان کودکان ایجاد می کند
متاسفانه بعضی از کودکان از کم خونی رنج می برند و طبق دستور پزشک مجبور به مصرف قطره آهن هستند ( زیرا توانایی خوردن قرص را ندارند ) اما چون قطره آهن دارای رنگ دانه های قهوه ای رنگ است باعث می شود تا زمان مصرفش رنگ دندان کودک تیره باقی بماند  . به همین دلیل برخی از والدین از دادن آن به کودک خودداری می کنند اما باید بدانند ، کم خونی در کودک می تواند مشکلات زیادی را به دنبال داشته باشد و نباید این تغییر رنگ را با پوسیدگی  دندان ها اشتباه بگیرید.
تغییر رنگ دندان کودک می تواند دلایل مختلفی از جمله نوع خاص تغذیه و زندگی بچه ها یا ضربه هایی که کودک  به دندانهای خود وارد می کند باشد و یا شاید پزشک این لکه ها را ارثی تشخیص دهد. 
•زرد شدن دندان در کودکان :
 معمولا علت زرد شدن دندان ها به عدم رعایت بهداشت و همچنین سبک و شیوه غذا خوردن در کودکان بر می گردد اگر کودکان به طور مرتب مسواک نزنند باعث می شود جرم ها روی دندانشان جمع شوند و ظاهری نامناسب را به دندان ها بدهند و اگر به این جرم ها توجه نشود در طولانی مدت می تواند مشکلات لثه ای و همچنین پوسیدگی را برای دندان ها به ارمغان آورد.
•گاهی لکه هایی قهوه ای رنگ ، روی دندان کودکان مشاهده می شود که بروز این لکه ها می تواند عوامل مختلفی از جمله پوسیدگی ها ، حساسیت به پروتئینی به اسم گلوتن (در جو و گندم و.. وجود دارد ) و یا استفاده بیش از حد از فلوراید باشد.
متخصص دندانپزشک اطفال بعد از آنکه دهان و دندان کودک شما را دقیق معاینه کرد، شروع به دادن راهنمایی ها و ارائه دستور العمل هایی به شما می کند.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ شهریور ۹۶ ، ۱۲:۳۴
dentist parham
۲۶
شهریور ۹۶

طراحی لبخند

دندان پزشک میتواند با استفاده از تصاویرو شبیه سازی های کامپیوتری و با تشریح تصاویر دیجیتالی، تأثیر نتیجه نهایی بر ظاهر بیمار را به او نشان دهد.
سلامت، سلیقه، هزینه و سن بیمار عواملی هستند که در بیماران متغیر است بنابراین دندانپزشک با توجه به تجربه کاری خود میتواند بهترین توصیه را در مورد نتیجه نهایی به بیمار ارائه نماید و از رضایت او مطمئن شود. ممکن است یک مورد برای یک بیمار بسیار مهم باشد اما فرد دیگری به آن اهمیت ندهد و حتی مطرح نکند. سپس طراحی نهایی توسط دندانپزشک و بیمار بطور واقع بینانه صورت میگیرد.
اجرایی کردن تصمیمات و طرح ها
در این مرحله، طراحی لبخند هنوز بر روی کاغذ است!_و یا شاید بر روی صفحه کامپیوتر. پس از طراحی نهایی، دندان پزشک برای لبخند جدید بیمار دست به کار میشود.
تکنیک هایی مانند لامینیت، سفید کردن دندان، روکش کردن دندان، بر روی دندان بیمار انجام میشوند. تکنیک های دیگر مانند ایمپلنت، بریج یا کرون برای دندان های افتاده بکار گرفته میشوند که یک جایگزین دائمی برای آنهاست.
ارتودنسی هم نقش مهمی در اصلاح نا مرتبی دندان دارد. اگرچه بهترین زمان برای ارتودنسی سن بلوغ است اما برای اصلاح طرح لبخند بزرگسالان نیز کارآمد است. تغییرات در براکت ها و دیگر لوازم ارتودنسی باعث شده تا ظاهر بهتر و راحتی بیشتر برای بزرگسالان بوجود آید.
برخی از این روش ها در یک جلسه انجام میشوند و بعضی دیگر ممکن است ماه ها یا سالها طول بکشد. صرف از نظر از نوع تکنیک بکار گرفته شده، نتیجه نهایی باید مشابه طرح ها باشد. در نهایت، پس از اتمام مراحل، اعتماد به نفس به شما باز خواهد گشت و شما میتوانید از لبخند جدید خود لذت ببرید.

لینک منبع:طرح لبخند-کلینیک دندانپزشکی پرهام

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ شهریور ۹۶ ، ۱۲:۲۳
dentist parham
۲۳
شهریور ۹۶

ایمپلنت یک راه حل مدرن برای مشکل دندان های افتاده است اما میتواند عوارض جانبی بهمراه داشته باشد. بهتر است قبل از انجام آن از خطرات احتمالی آگاهی داشته باشید.


ایمپلنت یک راه حل مدرن برای مشکل دندان های افتاده است اما میتواند عوارض جانبی بهمراه داشته باشد. بهتر است قبل از انجام آن از خطرات احتمالی آگاهی داشته باشید.
رشد باکتری
اگر از "لثه عقب رفته" رنج میبرید، ممکن است قادر به دیدن پیچ ایمپلنت باشید، که علاوه بر ناخوشایند بودن ممکن است به رشد باکتری و ایجاد عفونت کمک کند. در موارد شدیدتر ممکن است ایمپلنت را خارج کنند.
التهاب و عفونت
ممکن است اطراف ایمپلنت ملتهب و دچار عفونت شود. این موارد به دلیل رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان و یا ویروس ایجاد می شوند که در افراد سیگاری و دیابتی بیشتر رخ میدهد.
پس زدن
ممکن است ایمپلنت توسط سیستم ایمنی بدن پس زده شود. دندان پزشکان از دلیل آن مطمئن نیستند. احتمال پس زدن ایمپلنت توسط بدن در افراد سیگاری بیشتراست، بنابراین باید قبل از ایمپلنت سیگار را ترک کنند. در افرادی که به تیتانیوم حساسیت دارند نیز این احتمال وجود دارد.
آسیب دیدگی اعصاب
آسیب دیدگی اعصاب در زمان تزریق بی حسی اتفاق می افتد. در هنگام قرار دادن ایمپلنت نیز ممکن است به اعصاب فشار وارد شود که موجب بیحسی یا درد میشود وصحبت کردن، غذا خوردن و... دچار مشکل خواهند شد. به همین دلیل باید دندانپزشکی را انتخاب کنید که در انجام ایمپلنت ماهر باشد.
حساسیت به تیتانیوم
اکثر ایمپلنت ها از تیتانیوم ساخته شده اند.در افرادی به این فلز حساسیت دارند باید ایمپلنت را خارج کرد. ممکن است حساسیت به تیتانیوم باعث ایجاد اختلالات خود ایمنی و واکنش های شدید شود. مطالعات دیگر نشان دادند که میتواند موجب فعال شدن رادیکال های آزاد و همچنین "سندروم ناخن زرد" نیز شود. زمانیکه ایمپلنت خارج شود تمام این علایم برطرف خواهند شد.
واکنش با محصولات دیگر
اگر از خمیردندان فلوراید استفاده کنید، فلوراید با تیتانیوم واکنش میدهد و باعث زنگ زدن آن میشود. اگر این اتفاق بی افتد آنرا خارج میکنند.

لینک منبع: خطرات احتمالی ایمپلنت-کلینیک دندانپزشکی پرهام


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ شهریور ۹۶ ، ۱۰:۱۷
dentist parham
۲۱
شهریور ۹۶

از دندان هایتان به عنوان ابزار استفاده نکنید!


بسیاری از مردم با استفاده نامناسب از دندانهایشان، به آنها صدمه میزنند. در اینجا از برخی کارهایی که باید از آنها اجتناب کنید تا سلامت دندانهایتان را به خطر نیندازید، اشاره میکنیم:

 

از دندانتان برای باز کردن چیزی استفاده نکنید

فرقی نمیکند بطری نوشابه باشد یا چیز دیگر، در مقابل وسوسه باز کردن چیزها با استفاده از دندان، مقاومت کنید. دندانتان وسیله باز کردن نیست. اگر از دندانتان برای باز کردن اشیاء استفاده کنید به خصوص درب بطری و از این قبیل، باعث ایجاد ترک، لب پر شدگی یا حرکت دندانها در جهت نامناسب (و در نتیجه بهم ریختگی دندانها) و سایش نابرابر دندانها میشوید. مال اکلوژن یا جفت نبودن دندانها در نهایت میتواند منجر به نوعی درد فک به نام اختلال مفصل گیجگاهی فکی شود که به صورت مختصر به آن TMD گفته میشود.

 

از دندانهایتان به عنوان قیچی یا سیم چین استفاده نکنید

ممکن است وسوسه شوید از دندانهایتان برای بریدن گره پلاستیک استفاده کنید. قیچی ابزار خیلی بهتر و مطمئن تری برای چنین کارهایی است و نباید به خاطر تنبلی خود به دندانتان آسیب وارد کنید. یکی دیگر از عادات رایج بریدن چسب با دندان است. باور بکنید یا نه، برخی افراد حتی از دندانهایشان برای بریدن سیم هم استفاده میکنند. برای برخی افراد یک راه ساده برای باز کردن پلاستیک عایق سیم مسی برق، گاز گرفتن آن با دندانهای جلویی است! گاهی با این کارها آسیب دائمی به دندان وارد میشود.

 

از دندانتان به عنوان دست سوم استفاده نکنید

لازم به توضیح نیست که با این کار دندانتان ممکن است در بلند مدت ساییده شود. همچنین در صورتی که ناگهان دچار سکسکه یا خمیازه شوید نگه داشتن اشیاء در دها ممکن است موجب خفگی شود.

 

از دندانتان برای جویدن اشیاء استفاده نکنید

گاهی اوقات برخی در حین انجام کارهای کسل کننده، شروع به جویدن اشیاء مثل مداد یا خودکار میکنند. همچنین بسیاری از کودکان و حتی بزرگسالان عادت به جویدن ناخن دارند. در صورتی که این کار را ادامه دهند، ممکن است آسیب دائمی به دندانهایشان وارد شود.

اگر چه جویدن اشیاء ممکن است اعتیاد آور باشد و فرد احساس کند استرس و اضطرابش با این کار آرام میشود اما این کار باعث ضعیف شدن و ترک خوردن دندانها و یا لب پر شدن آنها میشود و ساختار دندانتان ممکن است از بین برود.

 

از دندانهایتان به عنوان فندق شکن استفاده نکنید

از دندانهایتان برای باز کردن پسته و فندق استفاده نکنید. همیشه این پوست پسته و گردو نیست که میشکند، گاهی دندان شماست که ترک برمیدارد. پوست آجیلی که با دندان میشکنید مانند سمباده عمل کرده و به مرور زمان منجر به سایش مینای دندان شما میشوند. در صورتی که مرتبا این کار را انجام دهید در نهایت میتوانید در آینه استهلاک

دندانهایتان را با چشم ببینید.

یکی دیگر از استفاده های نامناسب از دندانها هنگام مصرف غذاهای دریایی صدف دار است. در برخی رستورانها غذاهای دریایی در داخل صدف سرو میشوند. اگر چه ممکن است به نظر جالب بیاید که صدف را با دندانهایتان باز کنید اما اغلب صدفها کاملا سفت هستند و به راحتی دندانهایتان را خراب میکنند.

نتیجه : دندانها برای کارهای مختلف استفاده میشوند. دندانها برای جویدن غذا، پشتیبانی ساختاری از لبها و گونه ها و کمک به تکلم طراحی شده اند. مجموعه دندانهای سالم ظاهر شما را نیز زیبا میکند و لبخند شما را جذاب مینماید.

در صورتی که میخواهید دندانهایتان همه عملکردهای خود را حفظ کنند، باید از آنها مراقبت و محافظت نمایید. مادامی که از دندانهایتان برای وظایف طبیعی شان استفاده کنید، از آنها به اشتباه استفاده نکرده اید و میتوانید مدتهای مدید از آنها بهره ببرید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ شهریور ۹۶ ، ۱۰:۱۱
dentist parham
۱۹
شهریور ۹۶

دلایل زیادی برای انتخاب دندان پزشکی زیبایی به خصوص لامینیت دندان های جلو وجود دارد.

دلایل زیادی برای انتخاب دندان پزشکی زیبایی به خصوص لامینیت دندان های جلو وجود دارد. کجی و بد فرمی یا پوسیدگی دندان باعث میشود تا بیماران لامینیت را انتخاب کنند اما شایع ترین دلیل برای انتخاب لامینیت این است که بیماران میخواهند لبخند زیبا و دندان های سفید تر داشته باشند و نتیجه بلیچینگ برایشان رضایت بخش نیست. زمانی که تصمیم میگیرید دندان های خود را لامینیت کنید این پرسش مطرح میشود که "میخواهید لامینیت شما چه رنگی باشد؟"
آیا میخواهید به رنگ دندان های کنونی شما باشد؟ احتمالاً نه، خصوصاً اینکه در طول سالها رنگ دندانهایتان به دلایل گوناگون تغییر کرده است. اگر مثل اکثر مردم باشید، میخواهید لامینیت ها روشن تر از رنگ طبیعی دندانهایتان باشند تا جوان تر به نظر برسید اما نه آنقدر سفید که "ظاهر مصنوعی" داشته باشد.

در اینجا یک تصویر از رنگ های دندان میبینید که شانزده رنگ از تیره به روشن را نشان میدهد(سمت راست تصویر). این رنگ ها "رنگ های طبیعی" هستند. چند سال قبل تقریباً تمام لامینیت ها به یکی از این رنگ ها ساخته میشدند. اما اکنون، اکثر مردم خواستار رنگ های روشنتر هستند. در سمت چپ تصویر چهار رنگ جدید که سفید تر از "رنگ های طبیعی" هستند را مشاهده میکنید.
این روزها، بیماران ابتدا دندان های خود را سفید و پس از آن یکی از چهار رنگ جدید را برای لامینیت انتخاب میکنند. محبوب ترین رنگ ها "020 یا BL2" و "010 یا BL1" برای 6-10 دندان بالا هستند.
اگرچه رنگ لامینیت بسیار مهم است، اما لازم به ذکر است که این تنها چیزی نیست که دندان ها را سفید تر و لبخند را طبیعی تر نشان میدهد. "شفاف" یا "کدر" بودن لامینیت ها یک عامل اساسی در زیبایی لبخند است. لامینیت های سرامیکی شفافیت لازم را دارند.
پر کاربرد ترین نوع لامینیت MAC EMax است که شفافیت و رنگ های خوبی دارد و همچنین بسیار طبیعی به نظر میرسد. به همین دلیل است که اکثر بیماران 020 (BL2) یا 010 (BL1) را انتخاب میکنند.
تصمیم نهایی انتخاب رنگ با بیماران است اما باید به یاد داشته باشند که اگر یکی از "رنگ های طبیعی" (سمت راست ) را انتخاب میکنند، رنگ لامینیت ها ثابت و دائمی است و نمیتوانند با سفید کردن دندان آن ها را روشن تر کنند. روشن تر و سفید تر شدن دندان باعث جذابیت فرد و جوانتر به نظر رسیدن او میشود، به همین دلیل است که "رنگ های جدید" (سمت چپ) محبوب تر هستند.
صرف نظر از رنگ انتخاب شده توسط بیمار (نه دندانپزشک!)، هدف اصلی دندان پزشکی زیبایی رضایت بیمار از نوع لامینیت انتخابی و رنگ دلخواه او است.

لینک منبع:انتخاب رنگ لامینیت-کلینیک دندانپزشکی پرهام


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ شهریور ۹۶ ، ۱۶:۲۱
dentist parham
۱۶
شهریور ۹۶

با شروع عملیات مربوط به ارتودنسی و قرار گرفتن تجهیزات مخصوص این کار در داخل دهان ، محیط و شرایط مناسبی برای پرورش و رشد انواع  میکروب ها نیز، به وجود می آید  در این زمان است که مراقبت های دهانی و دندانی ، خود را بیش از پیش آشکار می کند.

وقتی که بیمار، این روش درمانی را انتخاب می کند باید مراقبت های اولیه از آن را هم بیاموزد به این صورت که باید در انتخاب غذایی که برای خوردن انتخاب می کند ، دقت کامل را انجام دهد. در زیر یک لیست از غذا هایی را که پزشک منع و یا برای مصرف بلامانع می داند گفته می شود.
کدام خوراکی ها در هنگام انجام ارتودنسی مجاز و کدامیک غیر مجاز برای مصرف هستند؟
•می توانید از همه میوه هایی که دارای بافت های نرم هستند استفاده کنید . مثل پرتقال ، انگور ، موز و ...
•در خوردن سبزی ها ، سعی کنید اول آنها را با بخار بپزید و بعد مصرف کنید.
•تمام لبنیات از جمله شیر و ماست و ... در دسته بندی موارد مجاز برای مصرف دسته بندی می شوند.
• تمام نان هایی که خوردنشان آسان و نرم است را می توان برای خوردن استفاده کرد .
•گوشت به صورت چرخ شده و همچنین از مرغ هم ، می توان به راحتی استفاده کرد.
•سعی کنید خوردن مواد نشاسته ای و همینطور مواد شیرین را تا آنجا که می توانید کم و کمتر کنید زیرا اگر از نظر بهداشتی رسیدگی نشوند ، دچار پوسیدگی خواهند شد.
•مواد و غذاهای چسبناک (از جمله گز ، سوهان ، آدامس و... ) می توانند باعث شکسته شدن سیم ها و... شوند  پس بهتر است با احتیاط مصرف شوند .
•از مصرف غذاهایی که درصد قند در آنها بسیار بالاست باید پرهیز شود ، زیرا اگر بلافاصله به شستشوی دهان  و دندان ها پس از مصرف این مواد اقدام نشود می تواند در دراز مدت باعث آسیب به دندان ها و لثه ها شود.
عدم رعایت بهداشت در دوران انجام ارتودنسی می تواند مشکلات زیادی را برای فرد به همراه آورد. پس اگر بیمار ، در حین درمان به مقوله بهداشتی دهان و دندان های خود بی توجه باشد  ، می توان شاهد بروز جرم و بد بویی در دهان بود و می تواند تا آنجا پیشروی کند که  دهان و دندان ها دچار پوسیدگی و بیماری های لثه شوند .
اگر وضعیت دهان و دندان های شما به این مرحله برسد ،  دندانپزشک معالجتان ناچار است تمام سیم ها و مواد مربوط به ارتودنسی را از دهانتان جدا کند و شروع به ترمیم و بازسازی دندان های آسیب دیده و خراب شده شما کند. این کار ، وقفه طولانی مدتی را روی درمان ارتودنسی شما ، خواهد  داشت .
تکنیک هایی که در هنگام مسواک زدن دندان های ارتودنسی شده باید رعایت کرد، شامل موارد زیر می شود :
1.بهتر است یک مسواک نرم را برای خود انتخاب کنید.
2.برای شروع کار ، ابتدا مسواک خود را با آب خیس کنید و از خمیر دندان نیز استفاده نکنید.
3.در این هنگام ممکن است غذاها لای سیم ها و ... باقی بمانند . برای خارج کردن آنها باید مسواک را به حالت عمودی روی سطح آن ها بکشید.
4.کمترین زمانی که برای مسواک کردن دندان های ارتودنسی شده در نظر می گیرند حداقل 2 دقیقه است.
5.همان طور که می دانیم مسواک های برقی ، بسیار بهتر می توانند دندان ها را شستشو دهند اما اگر با اصول صحیح مسواک زدن آشنا باشید ، مسواک های معمولی نیز همان کار آیی را برای شما خواهند داشت .
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ شهریور ۹۶ ، ۱۲:۰۳
dentist parham
۱۴
شهریور ۹۶

لب شکری یا لب های شکافته شده و چاک دار  ، بیماری ای است که در برخی از نوزادان وبه ندرت  پس از تولدشان دیده می شود .

بهترین کار برای رفع این عارضه انجام جراحی در سال اول تولد نوزاد است .
البته بهتر است این جراحی ، بعد از سه ماهگی نوزاد انجام شود تا او از نظر قوای بدنی کمی قوی تر شده باشد. داشتن شکاف در لب را به عنوان یکی از عیب های حین تولد می دانند . دراین بیماری ، لب های بالایی از هر دوطرف و یا یک طرف به درستی تشکیل نمی شوند و بین آنها ، حفره و شکافی مشاهده می شود. 
امکان دارد ، بعد از انجام اولین جراحی ، کار به همین جا ختم نشود و برای گرفتن بهترین جواب ، کودک ، به چند عمل دیگر نیز نیاز داشته باشد . گاهی امکان دارد این اختلال ، شکل بینی را هم تحت تاثیر قرار دهد. در این صورت پزشک معالج انجام عمل بینی را نیز برای فرد توصیه می کند.
تا قبل از سن 18 سالگی  می توان درمان های این بیماری را انجام داد ، بعد از این سن انجام درمان کمی سخت تر خواهد شد .برای حل این مشکل نیازمند مجموعه ای از تکنیک و روش های درمانی از جمله انجام جراحی ، ارتودنسی ، گفتار درمانی و دیگر درمان های مربوط به دهان و دندان هستیم که باید ، طبق نظر دندان پزشکان ، جراهان فک و متخصصین ارتودنسی انجام شوند.
یکی از نکاتی که برای کم شدن در صد ابتلا نوزادان به این بیماری ،  به خانوم های باردار طی دوران بارداری توصیه می کنند استفاده از ویتامین آ است  . اما در اکثر موارد این بیماری به صورت ارثی به کودک منتقل می شود . برخی از محققان عقیده دارند مصرف موادی همچون الکل و کوکائین در طول دوران بارداری می تواند درصد ابتلا به این بیماری در کودکان را افزایش دهد.
•این بیماری چه مشکلاتی را برای فرد می تواند در پی داشته باشد ؟
1.این بیماری در انجام نفس کشیدن می تواند مشکلات و موانع زیادی را پدید بیاورد و اگر جراحی های به موقع و همچنین اصلاحات و درمان های مناسب برای این افراد انجام نشود ، آنها نمی توانند به طور عادی به زندگی خویش ادامه دهند.
2.والدین کودکان مبتلا به این بیماری ، برای غذا دادن به آنها با مشکلات عدیده ای روبه رو هستند و کار برایشان بسیار دشوار است . گاها گفتار درمانی ها هم می تواند برای کمک به این کودکان موثر واقع شود.
3.کم شدن قدرت شنوایی و یا بروز بیماری های مربوط به گوش در این کودکان بیشتر مشاهده می شود.
4.این کودکان به دلیل پارگی در لب هایشان ، بیان کردن درست و واضح کلمات برایشان دشوار تر است .البته می توان با جراحی و انجام جلسات مشاوره با گفتار درمان از پس این مشکل بر آیند.
5. شکاف در لب ها می تواند مسیر روییدن دندان ها را از راه اصلی شان منحرف کند و دندان ها به طور نامرتب در دهان فرد برویند .
سه نوع اصلی و شایع این عارضه که در بین برخی از نوزادان مشاهده می شود ، عبارتند از :
الف / در این حالت فقط روی لب ها چاله و شکاف مشاهده می شود.
ب  / فقط روی کام ( کام = قسمتی از دهان که حفره دهان را از حفره بینی جدا می کند ) شکاف دیده می شود .
ج  / شکاف روی لب و کام توامان و با هم مشاهده می شود .
بهتر است قبل از بارداری برای  خانواده هایی که این عارضه در آنها مشاهده شده است ، آزمایش های ژنتیکی تجویز شود ،  تا بتوان درصد ابتلا به این بیماری را کاهش داد.
علاوه بر انجام مراحل درمانی ( ارتودنسی ، گفتار درمانی و اعمال جراحی ) با بالاتر رفتن سن کودک یعنی زمانیکه قدرت درک و فهم او نیز بیشتر می شود  باید به همان نسبت ، روی اعتماد به نفس او نیز کار شود و به او آرامش داده شود تا بتواند خود را برای ورود به جامعه آماده کند.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ شهریور ۹۶ ، ۱۰:۱۹
dentist parham
۱۳
شهریور ۹۶

با شروع عملیات مربوط به ارتودنسی و قرار گرفتن تجهیزات مخصوص این کار در داخل دهان ، محیط و شرایط مناسبی برای پرورش و رشد انواع  میکروب ها نیز، به وجود می آید  در این زمان است که مراقبت های دهانی و دندانی ، خود را بیش از پیش آشکار می کند.

وقتی که بیمار، این روش درمانی را انتخاب می کند باید مراقبت های اولیه از آن را هم بیاموزد به این صورت که باید در انتخاب غذایی که برای خوردن انتخاب می کند ، دقت کامل را انجام دهد. در زیر یک لیست از غذا هایی را که پزشک منع و یا برای مصرف بلامانع می داند گفته می شود.
کدام خوراکی ها در هنگام انجام ارتودنسی مجاز و کدامیک غیر مجاز برای مصرف هستند؟
•می توانید از همه میوه هایی که دارای بافت های نرم هستند استفاده کنید . مثل پرتقال ، انگور ، موز و ...
•در خوردن سبزی ها ، سعی کنید اول آنها را با بخار بپزید و بعد مصرف کنید.
•تمام لبنیات از جمله شیر و ماست و ... در دسته بندی موارد مجاز برای مصرف دسته بندی می شوند.
• تمام نان هایی که خوردنشان آسان و نرم است را می توان برای خوردن استفاده کرد .
•گوشت به صورت چرخ شده و همچنین از مرغ هم ، می توان به راحتی استفاده کرد.
•سعی کنید خوردن مواد نشاسته ای و همینطور مواد شیرین را تا آنجا که می توانید کم و کمتر کنید زیرا اگر از نظر بهداشتی رسیدگی نشوند ، دچار پوسیدگی خواهند شد.
•مواد و غذاهای چسبناک (از جمله گز ، سوهان ، آدامس و... ) می توانند باعث شکسته شدن سیم ها و... شوند  پس بهتر است با احتیاط مصرف شوند .
•از مصرف غذاهایی که درصد قند در آنها بسیار بالاست باید پرهیز شود ، زیرا اگر بلافاصله به شستشوی دهان  و دندان ها پس از مصرف این مواد اقدام نشود می تواند در دراز مدت باعث آسیب به دندان ها و لثه ها شود.
عدم رعایت بهداشت در دوران انجام ارتودنسی می تواند مشکلات زیادی را برای فرد به همراه آورد. پس اگر بیمار ، در حین درمان به مقوله بهداشتی دهان و دندان های خود بی توجه باشد  ، می توان شاهد بروز جرم و بد بویی در دهان بود و می تواند تا آنجا پیشروی کند که  دهان و دندان ها دچار پوسیدگی و بیماری های لثه شوند .
اگر وضعیت دهان و دندان های شما به این مرحله برسد ،  دندانپزشک معالجتان ناچار است تمام سیم ها و مواد مربوط به ارتودنسی را از دهانتان جدا کند و شروع به ترمیم و بازسازی دندان های آسیب دیده و خراب شده شما کند. این کار ، وقفه طولانی مدتی را روی درمان ارتودنسی شما ، خواهد  داشت .
تکنیک هایی که در هنگام مسواک زدن دندان های ارتودنسی شده باید رعایت کرد، شامل موارد زیر می شود :
1.بهتر است یک مسواک نرم را برای خود انتخاب کنید.
2.برای شروع کار ، ابتدا مسواک خود را با آب خیس کنید و از خمیر دندان نیز استفاده نکنید.
3.در این هنگام ممکن است غذاها لای سیم ها و ... باقی بمانند . برای خارج کردن آنها باید مسواک را به حالت عمودی روی سطح آن ها بکشید.
4.کمترین زمانی که برای مسواک کردن دندان های ارتودنسی شده در نظر می گیرند حداقل 2 دقیقه است.
5.همان طور که می دانیم مسواک های برقی ، بسیار بهتر می توانند دندان ها را شستشو دهند اما اگر با اصول صحیح مسواک زدن آشنا باشید ، مسواک های معمولی نیز همان کار آیی را برای شما خواهند داشت . 
کلینیک دندان پزشکی پرهام همراه با کادر حرفه ای ومجرب و داشتن تجهیزات بهداشتی می تواند در رفع کلیه مشکلات و نیازهای دندانی و دهانی ، شما را یاری کند . شما عزیزان می توانید همه روزه ، حتی ایام تعطیل از ساعت 9 صبح تا 1بامداد با همکاران ما در این مجموعه تماس گرفته و از راهنمایی های آنان بهره مند شوید.
لینک منبع: دندانپزشکی پرهام-http://parhamdentistry.ir
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ شهریور ۹۶ ، ۱۲:۲۶
dentist parham
۱۲
شهریور ۹۶

یکی از مهمترین کارها برای شروع ارتودنسی این است که ابتدا یک پزشک مختصص و حرفه ای را برای این کار انتخاب کنید ( کلینک دندانپزشکی پرهام ) .

امروزه شاهد مراجعه بسیاری از بزرگسالان به مطب های دندان پزشکی هستیم که خواستار انجام ارتودنسی و مرتب سازی دندان های خود هستند .اما تعداد زیادی از این بزرگسالان داخل دهان خود ، دارای دندان های پر شده و یا روکش دارهستند . 
این دندان های ترمیمی و روکش  شده مانع انجام ارتودنسی ،  نمی شود ولی کار روی دندان های پر شده به راحتی کار روی دندان های سالم نیست  و نیاز به تجربه و مهارت پزشک متخصص دارد . 
پس اگر دندان های شما پر شده  و یا دارای روکش هستند اصلا جای هیچ نگرانی نیست زیرا همان طور که دندانپزشک برای دندان های سالم ( بدون ترمیم و روکش ) ارتودنسی انجام می دهد ، یعنی براکت و نگین را روی دندان های معمولی استفاده می کرد با روش های خاص و حرفه ای می تواند این براکت و نگین ها را روی دندان های روکش شده  و ترمیمی نیز نصب کند .
برای این کار پزشک متخصص ابتدا باید کیفیت و چگونگی  همه دندان های شما ( سالم ، تریمی ، روکش شده ) را به خوبی بررسی کند ، تا بتواند کار خود را آغاز کند.
 وصل کردن براکت های ارتودنسی به دندان های روکش شده پروسه ای است که نیاز به دقت بالای دندان پزشک دارد. در ارتودنسی ، براکت ها جزو مواد هوشمند دسته بندی شده اند . معمولی ترین آنها از جنس فولاد است که زنگ نمی زند . نوع بعدی ، براکت های سرامیکی هستند که با کمک چسب هایی که برای این کار تعبیه شده اند به طور بسیار محکم به تک تک دندان ها وصل می شوند و مراحل بعدی کار که به مرور توسط پزشک انجام می شود .
 حال تصور کنید قرار باشد به جای چسباندن براکت به دندان ها ، دندانپزشک این براکت ها  را ، روی دندان های ترمیمی یا دندان های روکش شده وصل کند . دشواری این کار کمی بیشتر است زیرا پزشک باید مراقب باشد که آسیبی به دندان های ترمیمی و روکش شده وارد نشود. برخی از کارهایی که دندانپزشک برای ارتودنسی دندان های ترمیمی انجام می دهد به شرح زیر است  :
•نصب براکت روی دندان های ترمیمی ، ایمپلنت ها و دندان های روکش شده  دشوار تر است  و پزشک  می بایست با دقت بیشتری کار ارتودنسی را روی این دندان ها انجام دهد .
•سرعت در انجام مراحل ارتودنسی ، احتمال آسیب رساندن به دندان های ترمیمی و ...را افزایش می دهد ، پس پزشک به شما پیشنهاد می دهد برای جلوگیری از بروز این حالت ، بهتر است روند درمان را آهسته تر دنبال کنید و طول دوره درمان در شما افزایش می یابد.
•گاهی درهنگام انجام ارتودنسی پزشک متوجه می شود که روکش دندان فرد ،  لق و شل است ، در این حالت امکان دارد استفاده از یک روکش موقت را پیشنهاد دهد ، تا بتواند مراحل کار ارتودنسی را در شما ادامه دهد البته  بعد از آنکه دندان هایتان  مرتب شدند ، می توانید یک روکش خوب و با کیفیت را به طور دائمی برای خود انتخاب کنید.
•گاهی متخصص ارتودنسی برای کسانی که دندان های روکش شده و ترمیمی دارند ، استفاده از ارتودنسی های نامرئی را پیشنهاد می دهد . اکثر افراد به دلیل آسانی استفاده از این وسیله و توانایی برداشتن آن حین صرف غذا و... از این روش استقبال می کنند .
در حین انجام سیم کشی دندان هایتان ، باید بیشتر از قبل به وضعیت بهداشتی دندان های خود رسیدگی کنید . روزی 3 بار دندان های خود را مسواک بزنید  و مرتب از نخ دندان و دهان شویه استفاده کنید . گاهی در حین غذا خوردن با فشاری که به سیم های دندان و بریس ها وارد می شود آنها دچار پارگی می شوند . هر چه شما در مراقبت از وسیله هایی که پزشک برای انجام ارتودنسی در دهانتان قرار می دهد  ، کوتاهی کنید ، به همان نسبت  طول دوره درمانتان نیز ، افزایش پیدا خواهد کرد اما اگر این پارگی با درد همراه باشد و نتوان شرایط پیش آمده را تحمل کرد ، بهتر است سریع با پزشک معالج خود تماس بگیرید .

لینک منبع: دندانپزشکی پرهام-http://parhamdentistry.ir
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ شهریور ۹۶ ، ۱۶:۰۳
dentist parham
۱۱
شهریور ۹۶

لب شکری یا لب های شکافته شده و چاک دار  ، بیماری ای است که در برخی از نوزادان وبه ندرت  پس از تولدشان دیده می شود .

بهترین کار برای رفع این عارضه انجام جراحی در سال اول تولد نوزاد است .
البته بهتر است این جراحی ، بعد از سه ماهگی نوزاد انجام شود تا او از نظر قوای بدنی کمی قوی تر شده باشد. داشتن شکاف در لب را به عنوان یکی از عیب های حین تولد می دانند . دراین بیماری ، لب های بالایی از هر دوطرف و یا یک طرف به درستی تشکیل نمی شوند و بین آنها ، حفره و شکافی مشاهده می شود. 
امکان دارد ، بعد از انجام اولین جراحی ، کار به همین جا ختم نشود و برای گرفتن بهترین جواب ، کودک ، به چند عمل دیگر نیز نیاز داشته باشد . گاهی امکان دارد این اختلال ، شکل بینی را هم تحت تاثیر قرار دهد. در این صورت پزشک معالج انجام عمل بینی را نیز برای فرد توصیه می کند.
تا قبل از سن 18 سالگی  می توان درمان های این بیماری را انجام داد ، بعد از این سن انجام درمان کمی سخت تر خواهد شد .برای حل این مشکل نیازمند مجموعه ای از تکنیک و روش های درمانی از جمله انجام جراحی ، ارتودنسی ، گفتار درمانی و دیگر درمان های مربوط به دهان و دندان هستیم که باید ، طبق نظر دندان پزشکان ، جراهان فک و متخصصین ارتودنسی انجام شوند.
یکی از نکاتی که برای کم شدن در صد ابتلا نوزادان به این بیماری ،  به خانوم های باردار طی دوران بارداری توصیه می کنند استفاده از ویتامین آ است  . اما در اکثر موارد این بیماری به صورت ارثی به کودک منتقل می شود . برخی از محققان عقیده دارند مصرف موادی همچون الکل و کوکائین در طول دوران بارداری می تواند درصد ابتلا به این بیماری در کودکان را افزایش دهد.
•این بیماری چه مشکلاتی را برای فرد می تواند در پی داشته باشد ؟
1.این بیماری در انجام نفس کشیدن می تواند مشکلات و موانع زیادی را پدید بیاورد و اگر جراحی های به موقع و همچنین اصلاحات و درمان های مناسب برای این افراد انجام نشود ، آنها نمی توانند به طور عادی به زندگی خویش ادامه دهند.
2.والدین کودکان مبتلا به این بیماری ، برای غذا دادن به آنها با مشکلات عدیده ای روبه رو هستند و کار برایشان بسیار دشوار است . گاها گفتار درمانی ها هم می تواند برای کمک به این کودکان موثر واقع شود.
3.کم شدن قدرت شنوایی و یا بروز بیماری های مربوط به گوش در این کودکان بیشتر مشاهده می شود.
4.این کودکان به دلیل پارگی در لب هایشان ، بیان کردن درست و واضح کلمات برایشان دشوار تر است .البته می توان با جراحی و انجام جلسات مشاوره با گفتار درمان از پس این مشکل بر آیند.
5. شکاف در لب ها می تواند مسیر روییدن دندان ها را از راه اصلی شان منحرف کند و دندان ها به طور نامرتب در دهان فرد برویند .
سه نوع اصلی و شایع این عارضه که در بین برخی از نوزادان مشاهده می شود ، عبارتند از :
الف / در این حالت فقط روی لب ها چاله و شکاف مشاهده می شود.
ب  / فقط روی کام ( کام = قسمتی از دهان که حفره دهان را از حفره بینی جدا می کند ) شکاف دیده می شود .
ج  / شکاف روی لب و کام توامان و با هم مشاهده می شود .
بهتر است قبل از بارداری برای  خانواده هایی که این عارضه در آنها مشاهده شده است ، آزمایش های ژنتیکی تجویز شود ،  تا بتوان درصد ابتلا به این بیماری را کاهش داد.
علاوه بر انجام مراحل درمانی ( ارتودنسی ، گفتار درمانی و اعمال جراحی ) با بالاتر رفتن سن کودک یعنی زمانیکه قدرت درک و فهم او نیز بیشتر می شود  باید به همان نسبت ، روی اعتماد به نفس او نیز کار شود و به او آرامش داده شود تا بتواند خود را برای ورود به جامعه آماده کند.
کلینیک دندان پزشکی پرهام با داشتن کادری مجرب و جراهان و دندان پزشکان با تجربه ، همراه با تجهیزات پیشرفته و کاملا بهداشتی ، آماده خدمت رسانی به شما عزیزان برای رفع و بهبود کلیه مشکلات دهانی و زیبایی است .

لینک منبع: دندانپزشکی پرهام- parhamdentistry.ir

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ شهریور ۹۶ ، ۱۱:۱۶
dentist parham