دندانپزشکی | ایمپلنت | لامینت | طرح لبخند | سفید کردن دندان | کاشت دندان

دندان پزشکی همواره یکی از نیاز های متداول پزشکی در هر جامعه ای میباشد که فراگیر بودن آن سبب گردیده که همواره روش های جدید و بروز آن بر دامنه ی فعالیت آن بیفزاید و کاربرد آن را ارتقا بخشد. کلینیک دندان پزشکی پرهام با در اختیار داشتن کادر پزشکی مجرب متشکل از متخصصان ، جراحان و دندان پزشکان ، بکارگیری بروزترین تجهیزات و استفاده از بهترین مواد سعی در ارایه خدمات دندان پزشکی در سطح روز دنیا را به مراجعین گرامی دارد. ما در کلینیک دندان پزشکی پرهام جمع شده ایم تا با ارایه خدمات به بهترین نحو تجربه ای نو و بدون استرس به شما عزیزان ارایه دهیم. زین پس با کلینیک دندان پزشکی پرهام تاریخی جدید را در بهداشت دهان و دندان خود تجربه کنید. لبخند رضایت شما آرزوی ماست.
آدرس: تهران، سعادت آباد بین چهارراه سرو و بوستان (کتاب) روبروی بانک پارسیان پلاک ۱۱۹ ، واحد ۲
همه روزه ۹ صبح الی ۱ بامداد حتی ایام تعطیل
تلفن: 22140586
۲۲۱۴۰۵۸۶-۷

۱۳ مطلب در آبان ۱۳۹۶ ثبت شده است

۲۹
آبان ۹۶

تبخال هایی که در اطراف دهان ظاهر می شوند ، یک بیماری ویروسی هستند که به طور موقت به وجود می آیند ، نام ویروسی عامل ایجاد کننده تبخال ها ، هرپس سیمپلکس است . در بدن همه افراد از جمله افراد سالم ، این ویروس به صورت مخفی وجود دارد ولی فقط  در برخی از اشخاص در طول عمرشان ، شاهد ظهور این بیماری هستند .

• چه عواملی در طول زندگی می توانند این ویروس خفته را بیدار کنند ؟

1. سرما خوردگی ها

2. تب 

3. دوران عادت ماهیانه بانوان

4. استرس ها 

5. ضربه ها

6. جراحی

7. آلودگی هوا

8. کم خوابی

البته عده ای از افراد به اشتباه آلودگی لوازم دندانپزشکی را علت بروز این عارضه می دانند . نکته ی عجیب این است که معمولا تبخال ها همواره در طول زندگی  یک فرد ، همواره مکانی تکراری را برای رویش انتخاب می کنند .

• چگونگی پیدایش تبخال 

1. در مرحله اول  محل رویش ، دچار گزگز می شود .

2. در مرحله بعد شروع به تورم و قرمز شدن می کند .

3. سپس نوبت آشکار شدن تاول ها و زخم های دردناک است .

4. بعد از خشک شدن زخم ها ، قرمزی کوچکی به وجود می آید که بعد از چند روز بدون نیاز به درمان خاصی ، از بین می رود .

اما بیشترین شکایتی که افراد از بروز این بیماری و مخصوصا خانم ها دارند ، بحث زیبایی صورتشان است و می تواند تا زمان خوب شدن این تبخال ها ذهن آنها را به خود مشغول کند.

• برای درمان تبخال ها چه چاره ای می توان اندیشید ؟

1. در اکثر شرایط ، نیاز به انجام کار خاصی نیست و این عارضه خود به خود بعد از صرف مدت زمانی ، درمان می شود .

2. در طول مدت ابتلا به این بیماری می بایست جلسات ملاقات با دندان پزشک خود را لغو کنید و مراحل درمان را برای بعد از بهبودی کامل قرار دهید .

3. باید بیشتر از قبل به بهداشت فردی خود توجه کنید و بهتر است افراد از تماس پوستی با افراد مبتلا شده تا زمان بهبود کامل آنها دوری کنند و تحت هیچ شرایطی در طول این مدت از وسیله های شخصی فرد مبتلا مانند حوله ، شانه و ... استفاده نکنید .

• چرا دندانپزشکان از درمان افراد مبتلا به تبخال تا زمان بهبودی کامل آنها خودداری می کنند ؟

بسیاری از افراد که دچار تبخال می شوند با توجه به تذکر دندانپزشک مبنی بر عدم انجام کار درمان ، کماکان بر خواسته خود اصرار می ورزند اما باید بدانند ویروسی که باعث بروز تبخال در افراد می شود شاید برای افراد سالم مشکلی ایجاد نکند اما در سالمندان ، نوزادان و ...می تواند باعث مشکلات حاد شود . 

شما هموطنان گرامی برای دریافت هر گونه خدمات مربوط به دهان و دندان های خود ، می توانید به کلینیک دندانپزشکی پرهام مراجعه کنید ما در این کلینیک ، توانسته ایم گروهی از بهترین و با تجربه ترین متخصصان را گرد هم جمع آوریم . ساعات کاری این مجموعه ، همه روزه و حتی ایام تعطیل از ساعت 9 صبح تا 1 بامداد می باشد .


http://parhamdentistry.ir

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ آبان ۹۶ ، ۱۲:۱۲
dentist parham
۲۷
آبان ۹۶

یکی از شایع ترین بیماری هایی که انسان ها در طول زندگی خود امکان دارد به آنها مبتلا شوند ، بیماری های مرتبط با دهان و دندان هاست .بروز این بیماری ها می تواند دلایل متفاوتی داشته باشد از قبیل : عدم رعایت بهداشت دندان ها , داشتن تغذیه غذایی نامناسب و .... که در زیر به توضیح مختصر برخی از این بیماری ها می پردازیم 

• بوی بد دهان

یکی از دلایل بوی بد دهان ، می تواند مسواک نزدن دندان ها باشد ، زیرا خورده های غذایی که در طول روز مصرف می کنیم در بین درزهای دهان پنهان می شوند و اگر نسبت به پاک سازی آنها اقدام نشود ، علاوه بر ایجاد پوسیدگی و خرابی دندان ها ، می توانند بوی بدی را هم تولید کنند. البته گاهی بوهای بد دهان و دندانی منشاء عدم رعایت بهداشت را ندارند بلکه عامل بروز آنها بیماری های گوارشی است که فرد به آنها مبتلا است .

در هر صورت برای رفع این بیماری می توان به پزشک متخصص گوارش و دندانپزشک مراجعه کرد که نسبت به معالجه بیماری اقدامات لازم را انجام دهند البته شستشوی مرتب دندان ها با مسواک ، برای هر فردی توصیه می شود و بهتر است که زبان را نیز به آرامی با مسواک تمیز کرد.

• مشکلات در لثه ها

بیماری مربوط به لثه ها می تواند در هر سنی برای افراد اتفاق بیفتد ، اگر این بیماری در مرحله های آغازین توسط دندانپزشک ، تشخیص داده شود می توان از گسترش آن جلوگیری به عمل آورد . این بیماری عوارض مختلفی دارد :

1. متورم شدن لثه ها

2. ایجاد تغییر رنگ در لثه ها

3. بروز خونریزی هنگام مسواک زدن لثه ها

4. ایجاد بوی های بد و ناخوشایند در دهان و دندان ها

یکی از علل بروز این بیماری را می توان ، عدم رعایت بهداشت دهان و دندان ها دانست ، البته بالا رفتن سن افراد ، مصرف دخانیات ، استرس ها و فشارهای روحی و روانی نیز می توانند این بیماری را تشدید کند .

• آفت های دهانی

این بیماری ضایعات دردناکی را در دهان فرد ایجاد می کند ، البته دلایل بروز این بیماری هنوز هم ناشناخته است اما عده آن را واکنش دستگاه ایمنی بدن می دانند . آفت ها دارای اندازه های مختلفی هستند ، بافت های کوچک و آفت های بزرگ که به صورت تبخال خود را نشان می دهند . شاید علت بروز آفت ها استرس و فشار های روحی و روانی یا کمبود آهن و اسید فولیک و ... باشد .

برای بهبود آفت های دهانی معمولا درمان خاصی صورت نمی گیرد و آنها خود به خود و به مرور بهبود میابند . اما با رعایت بهداشت دهان و دندان ، رفع کمبودهای تغذیه ای  و... می توان روند بهبود این عارضه را سریع تر کرد .

• برفک دهان

این عارضه به شکل سفیدی های برجسته  روی سطح دهان خود را نشان می دهند ، با جدا کردن این برجستگی ها می توان شاهد خونریزی در آنها بود که برای بیمار بسیار ناخوشایند خواهد بود . در این بیماری باکتری های سودمند در دهان از بین می روند و برفک های سفید رنگ در دهان تشکیل می شود .



عفونت های دهان


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ آبان ۹۶ ، ۱۲:۱۴
dentist parham
۲۴
آبان ۹۶

زایلیتول در واقع ماده ای شبیه قند طبیعی است . یعنی اگر از بعد مولکولی به آن توجه شود ، اتم هایی مشابه با ساختار قند طبیعی دارد و تنها تفاوت آن در تعداد اتم های آن است  یعنی تعداد آن کمی بیشتر از تعداد اتم های قند طبیعی می باشد .

همان طورکه گفتیم زایلیتول الکل مانند است اما نباید تصور شود که ماده ای مست کننده می باشد. این ماده مشابه شکرجامد است و دارای طعم شیرینی است و نکته مثبت آن نسبت به دیگر شیرین کننده های مصنوعی موجود در بازار ، طعم بهتر و عدم ماندگاری طعم آن در دهان است .

 همچنین افرادی که به بیماری دیابت مبتلا هستند می توانند با مشورت از پزشک معالج خود ، نسبت به مصرف این ماده شیرین کننده ، اقدام کنند . مقدار کالری موجود در یک قاشق از این ماده 10 کالری است که در مقایسه با یک قاشق شکر طبیعی که دارای 15 کالری است ، گزینه بهتری به نظر می رسد .

• دندان ها و زایلیتول

طبق تحقیقاتی که تا اکنون در مورد استفاده از زایلیتول صورت گرفته شده است ، به این نتیجه رسیده اند که زایلیتول با داشتن ماده ای خاص از دندان ها در برابر باکتری های موجود در دهان حفاظت به عمل می آورد زیرا باکتری های موجود در دهان باعث شکستن قندهای موجود می شوند و سپس اسید دهان را افزایش می دهند که این افزایش اسیدها در دهان باعث تخریب دندان ها می شود .

• چه خوراکی هایی حاوی ماده زایلیتول است ؟

1. بسیاری از آدامس هایی که امروزه در بازار موجود است حاوی شیرین کننده های مصنوعی از جمله زایلیتول است . استفاده از این آدامس ها ضرری را به سلامت دندان ها وارد نمی کند و حتی می توانند با ترشح بزاق بیشتر در دهان ، جلوی آسیب باکتری هایی که پس از خوردن میان وعده های شیرین به دندان  وارد می کنند را هم بگیرد .

2. در برخی از خمیردندان ها

3. موجود در برخی از دهان شویه ها

امروزه پوسیدگی دندان ها ، بیماری ای قابل پیشبینی است اما هنوز هم عده زیادی از افراد از جمله کودکان به این بیماری مبتلا می شوند . یکی از مهمترین عوامل ایجاد کننده پوسیدگی های دندانی مواد قندی هستند پس بهتر است مصرف آنها را در برنامه غذایی کاهش داد اما نکته ی مسلم این است که این مواد قندی را نمی توان به طور کامل از برنامه غذایی افرد به خصوص کودکان حذف کرد و باید به فکر راه حل های دیگر بود .

• خواص زایلیتول

1. افزایش بزاق دهان و تبدیل محیط دهان به حالت غیر اسیدی

2. کم کردن التهاب در لثه ها

3. کمک به کاهش و پیشگیری از پوسیدگی های دهان و دندان ها

زایلیتول ها به مقدار بسیار کم و به طور طبیعی در طبیعت موجود می باشند ، برخی از مواد که در زیر به آنها اشاره می شود ، شامل این ماده می باشند ، از جمله :

• ذرت

• قارچ

• کاهو

• گیاهانی با برگ پهن

• توت ها

یکی از نیازهای اساسی در هر جامعه ای دسترسی به بهداشت و خدمات درمانی از جمله خدمات دندانپزشکی است . کلینیک دندانپزشکی پرهام با در اختیار داشتن کادری مجرب از جمله پزشکان متخصصان و جراهان با تجربه و حرفه ای و همچنین مجهز به تجهیزات به روز و حرفه ای دندانپزشکی و به کارگیری بهترین و با کیفیت ترین مواد ، همواره پاسخگوی نیازهای شما عزیزان بوده است . شما برای مشورت و یا رفع مشکلات دهانی و دندانی خود می توانید همه روزه و حتی ایام تعطیل به کلینیک پرهام مراجعه کنید . ساعات کاری این مجموعه از 9 صب تا 1 بامداد می باشد .




دندان
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ آبان ۹۶ ، ۱۲:۵۱
dentist parham
۲۲
آبان ۹۶

در بیشتر کودکان ، دندان های شیری در 6 ماهگی شروع به رویش می کنند و این اضافه شدن دندان های شیری تا 3 سالگی ادامه میابد.

معمولا تعداد دندان های شیری 20 عدد است و در هر فک 10 عدد دندان شیری وجود دارد . این دندان ها معمولا از سن 7 سالگی ، یکی یکی شروع به افتادن می کنند و به مرور جای آنها ، دندان های اصلی جایگزین می شود که تا آخر عمر ، همراه فرد خواهند ماند .
بسیاری از خانواده ها تصور می کنند ، مراقبت از دندان های شیری کودکان ، ارزش و اهمیتی ندارد ، زیرا اگر این دندان ها خراب و پوسیده شوند ، چند سال بعد دندان های اصلی و سالم ، جایگزین آنها خواهند شد. اما باید به این نکته توجه داشته باشند که دندان های شیری  به عنوان یک الگو و راهنما هستند که دندان های اصلی را برای رویش به مسیر اصلی خود هدایت می کنند و اگر از آنها مراقبت های لازم نشود و زود پوسیده و خراب و کنده شوند ، به دلیل جای خالیشان ، خاصیت هدایتشان را از دست می دهند و دندان های اصلی نمی توانند به طور دقیق و درست در مسیر اصلیشان رشد کنند.
•اگر روند پوسیدگی دندان های شیری کودکان ادامه یاید !
قبل از رویش دندان های اصلی ، کودک برای جویدن غذاها  ، از دندان های شیری خود کمک می گیرد ، اما اگر از دندان های شیری به درستی مراقبت نشود ، این دندان بسیار زود خراب و پوسیده می شوند و پزشک به ناچار مجبور است ، دندان پوسیده را بکشد . 
کشیدن دندان های شیری اگر زود هنگام انجام شود ، علاوه بر آنکه در جویدن غذاها برای کودک مشکل ایجاد می کند ،  جای خالی دندان نیز می تواند ، از زیبایی چهره کودک بکاهد و همچنین دندان های شیری دیگر ، به سمت فضای خالی دندان شیری کنده شده می روند و مانع رویش دندان های اصلی در جای خودشان خواهند شد.
•دلایل پوسیدگی دندان های شیری
پوسیدگی دندان های شیری معمولا توسط باکتری ها ، رخ می دهد . غذاهای کمکی که به کودک داده می شود  ، معمولا شیرین هستند و مواد شیرین هم سرشار از باکتری هستند . مصرف این مواد ، نیاز به مراقبت و رعایت بهداشت دندان ها دارد تا از هر گونه پوسیدگی ، جلوگیری به عمل آید .
اگر مواد غذایی ، زمان طولانی روی دندان های کودک باقی بمانند ، می توانند به مرور پوسیدگی دندان های آنها را پدید آورند . البته برای پیشگری از پوسیدگی دندان های کودکان  ، یک سری از مراقبت های بهداشتی اولیه مانند : آب کشی دندان ها ، استفاده از دستمال های مرطوب بهداشتی و همچنین مسواک زدن برای کودکان بزرگتر ، می تواند راه کارهایی باشد که روند پوسیدگی دندان های کودک را کاهش می دهد .
محققان یکی از اصلی ترین دلایل پوسیدگی دندان های کودکان را ، استفاده از شیشه شیر در هنگام خواب و مخصوصا شب ها دانسته اند . زیرا کودک در این زمان پس از مصرف شیر که دارای قند است ، به مدت چندین ساعت به خواب می رود و در این زمان باکتری ها بیشترین فعالیت خود را انجام می دهند .
پس بهتراست قبل از پوسیده شدن دندان شیری کودکانتان و  رفتن به دنبال روش های درمانی که اغلب بسیار هم  پرهزینه و برای کودک خسته کننده هستند ، به دنبال پیشگیری باشید تا بتوانید عمر دندان های شیری کودکانتان را افزایش دهید .


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ آبان ۹۶ ، ۱۵:۵۸
dentist parham
۲۰
آبان ۹۶

یکی از مهمترین پرسش هایی که برای همه افرادی که می خواهند ارتودنسی انجام دهند ، این است که آیا بعد از انجام ارتودنسی احساس درد در دندان هایم خواهم داشت ؟

بریس هایی که توسط دندان پزشک نصب می شوند ، بعد از گذشت چند روز از نصبشان ممکن است برای فرد در هنگام غذاخوردن کمی مشکل و یا احساس درد ایجاد کنند . البته این شرایط برای افراد مختلف متفاوت است ، یعنی بعضی درد بیشتری را متحمل می شوند و بعضی هم دردی را احساس نخواهند کرد ولی توصیه می شود قبل از انجام ارتودنسی با روش های درمان دردهای احتمالی دندان ها آشنا شوید تا در صورت لزوم بتوانید درد آنها را تسکین دهید.

شاید در روزهای ابتدایی نصب بریس ها ، شاهد احساس درد و حساس شدن دندان ها باشیم پس بهتر است در این روزها ، ازغذاهای نرم استفاده کنیم تا کم کم دندان ها به حضور بریس عادت کنند .

علت دردهای ناشی از ارتودنسی هنوز به طور کامل کشف نشده است ولی عده ای از پزشکان این دردها را فشار ایجاد شده روی دندان ها و یا واکنش طبیعی بدن در برابر آسیب های وارد شده به دندان ها می دانند که خود را به شکل درد بروز می دهند .

عوامل دیگری هم در بروز و شدت دردهای ارتودنسی می توانند موثر باشند ، از جمله :

o جنسیت 

o سطح استرس

o وضعیت روحی و روانی

o سنین مختلف

چگونه دردهای احتمالی بعد از ارتودنسی را کم کنیم ؟

1. عادت های غلط در مسواک زدن و رعایت بهداشت دندان های خود را تغییر دهید.

• سعی کنید همیشه از خمیردندان های مناسب و با کیفیت استفاده کنید و حتی می توانید در صورت لزوم از خمیردندان هایی استفاده کنید که برای افراد دارای دندان های حساس ، ساخته شده است .

• بهتر است از مسواک هایی با پرزهای نرم استفاده کنید ، این مسواک ها از برخوردهای خشن با دندان ها جلوگیری می کنند و همواره سعی کنید دندان های خود را به آرامی مسواک کنید ، مخصوصا در روزهای اول بعد از انجام ارتودنسی این کار بسیار ضروری است .

• بعد از صرف هر غذا ، دندان های خود را مسواک بزنید و از نخ دندان استفاده کنید این کار مخصوصا در طول درمان ارتودنسی بسیار مهم است زیرا باید دندان های خود را از هر گونه پوسیدگی و یا ایجاد حساسیت دور بدارید .

2. استفاده از داروها برای کاهش درد 

• برخی از این داروها را می توانید بدون نیاز به نسخه پزشک ، از داروخانه ها تهیه کنید ، مانند استامینوفن ، این دارو می تواند دردهایی را که به دلیل ارتودنسی ثابت و یا متحرک برای فرد ایجاد شده است را تا حدودی کم کند .

• می توانید از بی حسی های موضعی برای کم کردن دردهای ناشی از ارتودنسی استفاده کنید . این داروها در شکل های مختلف از جمله دهان شویه ، ژل و... در داروخانه ها وجود دارند و می توانند برای چند ساعت با بی حس کردن دهان ، دردهای موجود را از بین ببرند .

• روش دیگر استفاده از محلول آب و نمک است که برای کم شدن التهاب های تشکیل شده در دهان و همچنین کم شدن درد ها می تواند موثر باشد .

3. مراجعه به پزشک معالج خود

اگر با انجام همه روش های بالا و بعد از گذشت چندین روز همچنان احساس درد در دهان و دندان هایتان ادامه داشت بهتر است به پزشک معالج خود مراجعه کنید و راهنمایی های لازم را از او دریافت کنید .



ارتودنسی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ آبان ۹۶ ، ۱۳:۱۰
dentist parham
۱۷
آبان ۹۶

در بیشتر کودکان ، دندان های شیری در 6 ماهگی شروع به رویش می کنند و این اضافه شدن دندان های شیری تا 3 سالگی ادامه میابد.

معمولا تعداد دندان های شیری 20 عدد است و در هر فک 10 عدد دندان شیری وجود دارد . این دندان ها معمولا از سن 7 سالگی ، یکی یکی شروع به افتادن می کنند و به مرور جای آنها ، دندان های اصلی جایگزین می شود که تا آخر عمر ، همراه فرد خواهند ماند .
بسیاری از خانواده ها تصور می کنند ، مراقبت از دندان های شیری کودکان ، ارزش و اهمیتی ندارد ، زیرا اگر این دندان ها خراب و پوسیده شوند ، چند سال بعد دندان های اصلی و سالم ، جایگزین آنها خواهند شد. اما باید به این نکته توجه داشته باشند که دندان های شیری  به عنوان یک الگو و راهنما هستند که دندان های اصلی را برای رویش به مسیر اصلی خود هدایت می کنند و اگر از آنها مراقبت های لازم نشود و زود پوسیده و خراب و کنده شوند ، به دلیل جای خالیشان ، خاصیت هدایتشان را از دست می دهند و دندان های اصلی نمی توانند به طور دقیق و درست در مسیر اصلیشان رشد کنند.
•اگر روند پوسیدگی دندان های شیری کودکان ادامه یاید !
قبل از رویش دندان های اصلی ، کودک برای جویدن غذاها  ، از دندان های شیری خود کمک می گیرد ، اما اگر از دندان های شیری به درستی مراقبت نشود ، این دندان بسیار زود خراب و پوسیده می شوند و پزشک به ناچار مجبور است ، دندان پوسیده را بکشد . 
کشیدن دندان های شیری اگر زود هنگام انجام شود ، علاوه بر آنکه در جویدن غذاها برای کودک مشکل ایجاد می کند ،  جای خالی دندان نیز می تواند ، از زیبایی چهره کودک بکاهد و همچنین دندان های شیری دیگر ، به سمت فضای خالی دندان شیری کنده شده می روند و مانع رویش دندان های اصلی در جای خودشان خواهند شد.

•دلایل پوسیدگی دندان های شیری
پوسیدگی دندان های شیری معمولا توسط باکتری ها ، رخ می دهد . غذاهای کمکی که به کودک داده می شود  ، معمولا شیرین هستند و مواد شیرین هم سرشار از باکتری هستند . مصرف این مواد ، نیاز به مراقبت و رعایت بهداشت دندان ها دارد تا از هر گونه پوسیدگی ، جلوگیری به عمل آید .
اگر مواد غذایی ، زمان طولانی روی دندان های کودک باقی بمانند ، می توانند به مرور پوسیدگی دندان های آنها را پدید آورند . البته برای پیشگری از پوسیدگی دندان های کودکان  ، یک سری از مراقبت های بهداشتی اولیه مانند : آب کشی دندان ها ، استفاده از دستمال های مرطوب بهداشتی و همچنین مسواک زدن برای کودکان بزرگتر ، می تواند راه کارهایی باشد که روند پوسیدگی دندان های کودک را کاهش می دهد .
محققان یکی از اصلی ترین دلایل پوسیدگی دندان های کودکان را ، استفاده از شیشه شیر در هنگام خواب و مخصوصا شب ها دانسته اند . زیرا کودک در این زمان پس از مصرف شیر که دارای قند است ، به مدت چندین ساعت به خواب می رود و در این زمان باکتری ها بیشترین فعالیت خود را انجام می دهند .
پس بهتراست قبل از پوسیده شدن دندان شیری کودکانتان و  رفتن به دنبال روش های درمانی که اغلب بسیار هم  پرهزینه و برای کودک خسته کننده هستند ، به دنبال پیشگیری باشید تا بتوانید عمر دندان های شیری کودکانتان را افزایش دهید .





۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ آبان ۹۶ ، ۱۵:۴۹
dentist parham
۱۵
آبان ۹۶

یکی از شایع ترین بیماری هایی که انسان ها در طول زندگی خود امکان دارد به آنها مبتلا شوند ، بیماری های مرتبط با دهان و دندان هاست .بروز این بیماری ها می تواند دلایل متفاوتی داشته باشد از قبیل : عدم رعایت بهداشت دندان ها , داشتن تغذیه غذایی نامناسب و .... که در زیر به توضیح مختصر برخی از این بیماری ها می پردازیم 

• بوی بد دهان

یکی از دلایل بوی بد دهان ، می تواند مسواک نزدن دندان ها باشد ، زیرا خورده های غذایی که در طول روز مصرف می کنیم در بین درزهای دهان پنهان می شوند و اگر نسبت به پاک سازی آنها اقدام نشود ، علاوه بر ایجاد پوسیدگی و خرابی دندان ها ، می توانند بوی بدی را هم تولید کنند. البته گاهی بوهای بد دهان و دندانی منشاء عدم رعایت بهداشت را ندارند بلکه عامل بروز آنها بیماری های گوارشی است که فرد به آنها مبتلا است .

در هر صورت برای رفع این بیماری می توان به پزشک متخصص گوارش و دندانپزشک مراجعه کرد که نسبت به معالجه بیماری اقدامات لازم را انجام دهند البته شستشوی مرتب دندان ها با مسواک ، برای هر فردی توصیه می شود و بهتر است که زبان را نیز به آرامی با مسواک تمیز کرد.

• مشکلات در لثه ها

بیماری مربوط به لثه ها می تواند در هر سنی برای افراد اتفاق بیفتد ، اگر این بیماری در مرحله های آغازین توسط دندانپزشک ، تشخیص داده شود می توان از گسترش آن جلوگیری به عمل آورد . این بیماری عوارض مختلفی دارد :

1. متورم شدن لثه ها

2. ایجاد تغییر رنگ در لثه ها

3. بروز خونریزی هنگام مسواک زدن لثه ها

4. ایجاد بوی های بد و ناخوشایند در دهان و دندان ها

یکی از علل بروز این بیماری را می توان ، عدم رعایت بهداشت دهان و دندان ها دانست ، البته بالا رفتن سن افراد ، مصرف دخانیات ، استرس ها و فشارهای روحی و روانی نیز می توانند این بیماری را تشدید کند .

• آفت های دهانی

این بیماری ضایعات دردناکی را در دهان فرد ایجاد می کند ، البته دلایل بروز این بیماری هنوز هم ناشناخته است اما عده آن را واکنش دستگاه ایمنی بدن می دانند . آفت ها دارای اندازه های مختلفی هستند ، بافت های کوچک و آفت های بزرگ که به صورت تبخال خود را نشان می دهند . شاید علت بروز آفت ها استرس و فشار های روحی و روانی یا کمبود آهن و اسید فولیک و ... باشد .

برای بهبود آفت های دهانی معمولا درمان خاصی صورت نمی گیرد و آنها خود به خود و به مرور بهبود میابند . اما با رعایت بهداشت دهان و دندان ، رفع کمبودهای تغذیه ای  و... می توان روند بهبود این عارضه را سریع تر کرد .

• برفک دهان

این عارضه به شکل سفیدی های برجسته  روی سطح دهان خود را نشان می دهند ، با جدا کردن این برجستگی ها می توان شاهد خونریزی در آنها بود که برای بیمار بسیار ناخوشایند خواهد بود . در این بیماری باکتری های سودمند در دهان از بین می روند و برفک های سفید رنگ در دهان تشکیل می شود .



http://parhamdentistry.ir

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ آبان ۹۶ ، ۱۲:۲۸
dentist parham
۱۳
آبان ۹۶

در بیشتر کودکان ، دندان های شیری در 6 ماهگی شروع به رویش می کنند و این اضافه شدن دندان های شیری تا 3 سالگی ادامه میابد.

معمولا تعداد دندان های شیری 20 عدد است و در هر فک 10 عدد دندان شیری وجود دارد . این دندان ها معمولا از سن 7 سالگی ، یکی یکی شروع به افتادن می کنند و به مرور جای آنها ، دندان های اصلی جایگزین می شود که تا آخر عمر ، همراه فرد خواهند ماند .
بسیاری از خانواده ها تصور می کنند ، مراقبت از دندان های شیری کودکان ، ارزش و اهمیتی ندارد ، زیرا اگر این دندان ها خراب و پوسیده شوند ، چند سال بعد دندان های اصلی و سالم ، جایگزین آنها خواهند شد. اما باید به این نکته توجه داشته باشند که دندان های شیری  به عنوان یک الگو و راهنما هستند که دندان های اصلی را برای رویش به مسیر اصلی خود هدایت می کنند و اگر از آنها مراقبت های لازم نشود و زود پوسیده و خراب و کنده شوند ، به دلیل جای خالیشان ، خاصیت هدایتشان را از دست می دهند و دندان های اصلی نمی توانند به طور دقیق و درست در مسیر اصلیشان رشد کنند.
•اگر روند پوسیدگی دندان های شیری کودکان ادامه یاید !
قبل از رویش دندان های اصلی ، کودک برای جویدن غذاها  ، از دندان های شیری خود کمک می گیرد ، اما اگر از دندان های شیری به درستی مراقبت نشود ، این دندان بسیار زود خراب و پوسیده می شوند و پزشک به ناچار مجبور است ، دندان پوسیده را بکشد . 
کشیدن دندان های شیری اگر زود هنگام انجام شود ، علاوه بر آنکه در جویدن غذاها برای کودک مشکل ایجاد می کند ،  جای خالی دندان نیز می تواند ، از زیبایی چهره کودک بکاهد و همچنین دندان های شیری دیگر ، به سمت فضای خالی دندان شیری کنده شده می روند و مانع رویش دندان های اصلی در جای خودشان خواهند شد.
•دلایل پوسیدگی دندان های شیری
پوسیدگی دندان های شیری معمولا توسط باکتری ها ، رخ می دهد . غذاهای کمکی که به کودک داده می شود  ، معمولا شیرین هستند و مواد شیرین هم سرشار از باکتری هستند . مصرف این مواد ، نیاز به مراقبت و رعایت بهداشت دندان ها دارد تا از هر گونه پوسیدگی ، جلوگیری به عمل آید .
اگر مواد غذایی ، زمان طولانی روی دندان های کودک باقی بمانند ، می توانند به مرور پوسیدگی دندان های آنها را پدید آورند . البته برای پیشگری از پوسیدگی دندان های کودکان  ، یک سری از مراقبت های بهداشتی اولیه مانند : آب کشی دندان ها ، استفاده از دستمال های مرطوب بهداشتی و همچنین مسواک زدن برای کودکان بزرگتر ، می تواند راه کارهایی باشد که روند پوسیدگی دندان های کودک را کاهش می دهد .
محققان یکی از اصلی ترین دلایل پوسیدگی دندان های کودکان را ، استفاده از شیشه شیر در هنگام خواب و مخصوصا شب ها دانسته اند . زیرا کودک در این زمان پس از مصرف شیر که دارای قند است ، به مدت چندین ساعت به خواب می رود و در این زمان باکتری ها بیشترین فعالیت خود را انجام می دهند .
پس بهتراست قبل از پوسیده شدن دندان شیری کودکانتان و  رفتن به دنبال روش های درمانی که اغلب بسیار هم  پرهزینه و برای کودک خسته کننده هستند ، به دنبال پیشگیری باشید تا بتوانید عمر دندان های شیری کودکانتان را افزایش دهید .



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ آبان ۹۶ ، ۱۶:۰۵
dentist parham
۱۰
آبان ۹۶

یکی از شایع ترین بیماری هایی که انسان ها در طول زندگی خود امکان دارد به آنها مبتلا شوند ، بیماری های مرتبط با دهان و دندان هاست .بروز این بیماری ها می تواند دلایل متفاوتی داشته باشد از قبیل : عدم رعایت بهداشت دندان ها , داشتن تغذیه غذایی نامناسب و .... که در زیر به توضیح مختصر برخی از این بیماری ها می پردازیم 

• بوی بد دهان

یکی از دلایل بوی بد دهان ، می تواند مسواک نزدن دندان ها باشد ، زیرا خورده های غذایی که در طول روز مصرف می کنیم در بین درزهای دهان پنهان می شوند و اگر نسبت به پاک سازی آنها اقدام نشود ، علاوه بر ایجاد پوسیدگی و خرابی دندان ها ، می توانند بوی بدی را هم تولید کنند. البته گاهی بوهای بد دهان و دندانی منشاء عدم رعایت بهداشت را ندارند بلکه عامل بروز آنها بیماری های گوارشی است که فرد به آنها مبتلا است .

در هر صورت برای رفع این بیماری می توان به پزشک متخصص گوارش و دندانپزشک مراجعه کرد که نسبت به معالجه بیماری اقدامات لازم را انجام دهند البته شستشوی مرتب دندان ها با مسواک ، برای هر فردی توصیه می شود و بهتر است که زبان را نیز به آرامی با مسواک تمیز کرد.

• مشکلات در لثه ها

بیماری مربوط به لثه ها می تواند در هر سنی برای افراد اتفاق بیفتد ، اگر این بیماری در مرحله های آغازین توسط دندانپزشک ، تشخیص داده شود می توان از گسترش آن جلوگیری به عمل آورد . این بیماری عوارض مختلفی دارد :

1. متورم شدن لثه ها

2. ایجاد تغییر رنگ در لثه ها

3. بروز خونریزی هنگام مسواک زدن لثه ها

4. ایجاد بوی های بد و ناخوشایند در دهان و دندان ها

یکی از علل بروز این بیماری را می توان ، عدم رعایت بهداشت دهان و دندان ها دانست ، البته بالا رفتن سن افراد ، مصرف دخانیات ، استرس ها و فشارهای روحی و روانی نیز می توانند این بیماری را تشدید کند .

• آفت های دهانی

این بیماری ضایعات دردناکی را در دهان فرد ایجاد می کند ، البته دلایل بروز این بیماری هنوز هم ناشناخته است اما عده آن را واکنش دستگاه ایمنی بدن می دانند . آفت ها دارای اندازه های مختلفی هستند ، بافت های کوچک و آفت های بزرگ که به صورت تبخال خود را نشان می دهند . شاید علت بروز آفت ها استرس و فشار های روحی و روانی یا کمبود آهن و اسید فولیک و ... باشد .

برای بهبود آفت های دهانی معمولا درمان خاصی صورت نمی گیرد و آنها خود به خود و به مرور بهبود میابند . اما با رعایت بهداشت دهان و دندان ، رفع کمبودهای تغذیه ای  و... می توان روند بهبود این عارضه را سریع تر کرد .

• برفک دهان

این عارضه به شکل سفیدی های برجسته  روی سطح دهان خود را نشان می دهند ، با جدا کردن این برجستگی ها می توان شاهد خونریزی در آنها بود که برای بیمار بسیار ناخوشایند خواهد بود . در این بیماری باکتری های سودمند در دهان از بین می روند و برفک های سفید رنگ در دهان تشکیل می شود .



http://parhamdentistry.ir


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ آبان ۹۶ ، ۱۲:۰۱
dentist parham
۰۸
آبان ۹۶

یکی از اساسی ترین کارهایی که انسان ها می بایست برای نگهداری درست دندان های خود و از سنین کودکی انجام دهند ، درست مسواک زدن است . برای یادگیری این کار ، والدین یکی از اولین الگوها و معلمانی هستند که کودک از آنها تقلید خواهد کرد ، والدین نقش اساسی و پررنگی در درست انجام دادن این کار دارند .

نگهداری درست از دندان های کودک ، از زمان رویش اولین دندان او توسط والدینش آغاز می شود ، اما متاسفانه برخی از کودکان در برابر این کار از خود مقاومت نشان می دهند که باعث کلافگی مادر و پدر خود می شوند .

البته در دنیای امروز با پیشرفت تکنولوژی و انتقال سریع اطلاعات ، حتی در دوردست ترین مناطق جهان ، سطح دانش و اطلاعات بهداشتی جوامع بسیار پیشرفت کرده است به طوریکه کمتر کسی را می توان دید که حداقل روزی یکبار دندان های خود را مسواک نزند ، اما نکته اساسی ، طریقه درست انجام این کار است که تنها با آموزش های لازم و اطلاع رسانی های دقیق قابل انتقال به عموم است .

• آموزش روش درست مسواک زدن به کودکان 

1. در مرحله اول باید یک مسواک مناسب و ترجیحا نرم را برای کودک خود تهیه کنید .

2. کمی خمیردندان مناسب  که حاوی فلوراید است را روی مسواک کودک بمالید .

3. اگر سن کودک شما کم است بهتر است کودک را روی زانوی خود بنشانید ، به طوریکه صورتش ، پشت به شما باشد . در این حالت می توانید سر کودک را کمی به سمت بالا و عقب هدایت کرده و شروع به مسواک زدن دندان های او کنید .

4. بهتر است زاویه ای که مسواک با دندان کودک قرار می گیرد ، تقریبا 45 درجه باشد .

5. برای مسواک زدن سطح بیرونی و درونی دندان های کودک ، مسواک را به آرامی و به صورت دورانی روی دندان های او بکشید .

6. سعی کنید سطح جویدن دندان های کودک را هم مسواک بزنید . این کار را می توانید با جلو و عقب بردن مسواک روی دندان او انجام دهید.

7. برای تمیزی بیشتر دندان های کودک ، می توانید حداقل روزی یکبار ، دندان های او را نخ دندان بکشید . البته استفاده از نخ دندان های دارای دسته ، می تواند انجام این کار را برای شما آسان تر کند .

8. بهتر است دندان های کودک را روزی دوبار، یکبار صبح و یکبار شب ها مسواک کنید .

9. تعویض مسواک ها می بایست هر 3 ماه یکبار صورت گیرد .

برای آنکه فرزندتان بتواند لذت مسواک زدن را درک کند، بهتر است گاهی اجازه دهید خودش به تنهایی این کار را انجام دهد . درست است که او نمی تواند ، به بهترین نحو ممکن این کار را انجام دهد ولی با ، حس اعتماد به نفس در او تقویت خواهد شد و این کار برای او تبدیل به عادت می شود. البته شما می توانید این کار را به صورت نوبتی نیز انجام دهید و از تمیز شدن دندان کودک نیز اطمینان حاصل کنید.

• عواقب مسواک نزدن را برای کودک توضیح دهید .

با توجه به سن و درک کودک می توانید ضررها و مشکلاتی که مسواک نزدن می تواند برای سلامتی او به وجود می آورد را برایش شرح دهید . مثلا توضیح دهید با عدم رعایت بهداشت دهان و دندان ، دچار زردی در دندان هایش خواهد شد و یا می توانید عکس هایی از دندان های پوسیده را به کودک خود نشان دهید . اما هیچ وقت کودک را از دندانپزشک و یا آمپول نترسانید .




کلینیک دندانپزشکی پرهام

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ آبان ۹۶ ، ۱۵:۴۲
dentist parham