دندانپزشکی | ایمپلنت | لامینت | طرح لبخند | سفید کردن دندان | کاشت دندان

دندان پزشکی همواره یکی از نیاز های متداول پزشکی در هر جامعه ای میباشد که فراگیر بودن آن سبب گردیده که همواره روش های جدید و بروز آن بر دامنه ی فعالیت آن بیفزاید و کاربرد آن را ارتقا بخشد. کلینیک دندان پزشکی پرهام با در اختیار داشتن کادر پزشکی مجرب متشکل از متخصصان ، جراحان و دندان پزشکان ، بکارگیری بروزترین تجهیزات و استفاده از بهترین مواد سعی در ارایه خدمات دندان پزشکی در سطح روز دنیا را به مراجعین گرامی دارد. ما در کلینیک دندان پزشکی پرهام جمع شده ایم تا با ارایه خدمات به بهترین نحو تجربه ای نو و بدون استرس به شما عزیزان ارایه دهیم. زین پس با کلینیک دندان پزشکی پرهام تاریخی جدید را در بهداشت دهان و دندان خود تجربه کنید. لبخند رضایت شما آرزوی ماست.
آدرس: تهران، سعادت آباد بین چهارراه سرو و بوستان (کتاب) روبروی بانک پارسیان پلاک ۱۱۹ ، واحد ۲
همه روزه ۹ صبح الی ۱ بامداد حتی ایام تعطیل
تلفن: 22140586
۲۲۱۴۰۵۸۶-۷

۱۵ مطلب در تیر ۱۳۹۶ ثبت شده است

۳۱
تیر ۹۶

معرفی درمان
بـرای جایـگزینی دنـدان هـای از دست رفـته و یا تقـویت تاج دنـدان های ضعیف از پروتز ثابت استفاده می شود. پروتز ثابت نمایی همانند دندانهای طبیعی دارد که می تواند یک یا چند واحدی باشد. هنگامی که یک یا چند دندان از دست رفته باشد از پل یا بریج استفاده می کنند. بطوریکه برای استقرار آن، وجود حداقل ۲ پایه سالم و مستحکم در طرفین آن ضروری است. دندان های طرفین ناحیه بی دندانی نقش پایه ها را به عهده دارد و قسمت میانی (پل) هم نقـش دندان های جایـگزین شده را به عهـده می گـیرد. برای دندان هایی که قسمت زیادی از نسج خود را از دست داده اند و در برابر فشـار ضعیف هسـتند نیز پایه ای در ریـشه دندان ایـجاد می شود که به آن پست و کور می گویند، که بعد از قرارگیری این پایه، روی دندان قالبگیری شده، روکش روی آن قرار می گیرد.

 

مراقبت های بعد از درمان

• توصیه می شود ۲۴ ساعت اولیه بعد از چسباندن روکش یا بریج ترجیحا فشـار جویدن روی آن ناحیه نباشد.
• در روزهـای اولـیه بعد از چسـباندن روکش در صـورتیکه در ناحـیه پروتز شـده احـساس بلندی می کنید بـرای اصلاح پروتز حتما به پزشک مراجعه نمایید.
• حداقل ۲ بار در روز مسواک زده شود. بهداشت دهان پروتز شده بسیار مهم است.
• هنگام مسواک زدن و نخ کشیدن دندان ها، ناحیه پروتز شده با دقت بیشتری و با نخ مخصوص زیر بریج (سوپرفالس) تمیز شود، تا از پوسیدگی و بوی بد دهان جلوگیری شود.
• ترجیحا در مرحله چسباندن اولیه، در صورتیکه پروتز با چسب موقت چسبانده شده است باید بعد از یک هفته برای چکاب و معاینه پزشک جهت چسباندن دائم پروتز مراجعه شود.
• رعایت مسائل بهداشتی، مراجعات مرتب به دندانپزشک و توجه به تذکرات وی توصیه می گردد.
• به صورت عمده روکش ها از فریم فلزی و چینی(پرسلن) روی آن تشکیل شده است که در سطح داخلی دهان نمای فلز دیده شود.
• جنس روکش ها از فلز متصل به چینی – متام چینی – زیرکونیا و …متفاوت می باشد که با نظر دندانپزشک و بیمار قابل انجام می باشد.


لینک منبع:پروتز ثابت -کلینیک دندانپزشکی پرهام

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ تیر ۹۶ ، ۱۴:۳۸
dentist parham
۲۸
تیر ۹۶

این مورد در افراد متفاوت است. هیچ روشی برای سفید کردن دندان دائمی وجود ندارد. عموماً ماندگاری آن از 6 ماه تا دوسال است.با این حال، در برخی از بیماران تا 10 سال ماندگار خواهد بود.

برای ماندگاری طولانی تر نتیجه کار، چه اقداماتی لازم است؟
حفظ بهداشت دهان و دندان و اجتناب از دخانیات و مشروبات الکلی. همچنین میتوانید بطور سالیانه از مواد سفید کننده خانگی استفاده کنید. باید توجه داشته باشید که تمام جوانب سفید کردن دندان تحت نظارت حرفه ای انجام شود.


لینک منبع:ماندگاری دندان های سفید شده چقدر است؟-کلینیک دندانپزشکی پرهام

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ تیر ۹۶ ، ۱۳:۰۰
dentist parham
۲۷
تیر ۹۶

• ابتدا باید میوه ها و غذاهای سفت را خرد کنید و سپس بخورید، لامینیت ها به سرسختی دندان ها نیستند.
• مراقب حبوبات، مغزها و ... باشید.
• از دندانهایتان به عنوان ابزاراستفاده نکنید.
• از دندانهای جلو برای جویدن غذا استفاده نکنید.
• ورزشهای رزمی آسیب زیادی به لامینیت وارد میکنند، اگر به این نوع ورزش ها علاقه دارید لامینیت انتخاب مناسبی برای شما نیست.
• رعایت بهداشت دهان و دندان بسیار مهم است و عمر لامینیت را افزایش میدهد.
• برخی از نوشیدنیها و غذاها باعث تغییر رنگ لامینیت میشوند. بهتر است این نوع غذاها و نوشیدنی ها را از رژیم غذایی خود حذف کنید.
• مراجعه به دندانپزشک و چکاپ های منظم در افزایش عمر لامینیت بسیار مهم است.



لینک منبع:بایدها و نبایدهای بعد از لامینیت-کلینیک دندانپزشکی پرهام

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ تیر ۹۶ ، ۱۵:۴۷
dentist parham
۲۶
تیر ۹۶

معرفی درمان
پالپ یا مغز دندان، منطقه ای نرم در مرکز دندان می باشد. . در این منطقه علاوه بر عصب، عروق خونی نیز قرار دارد. وقتی عصب دندان به دلایل مختلف دچار ضایعه گردد، دندانپزشک برای نجات دندان، درمان ریشه (عصب کشی)می نماید. دندانپزشک با استفاده از تزریق موضعی، دندان را بی حس کرده و پوسیدگی تاج دندان را بر می دارد. با استفاده از میله های بسیار باریک به نام فایل، اعصاب و عروق خونی ریشه را خارج کرده، دیواره کانال ریشه سوهان زده می شود تا هم باقیمانده بافت عصب خارج شود و هم کانال دندان وسیع تر گردد. سپس کانال ریشه شستشو داده می شود. پس از خشک کردن، کانال ریشه با مواد مخصوص کامل پر شده و تاج دندان بازسازی می شود. چون معمولا سطح وسیعی از تاج دندان تحلیل رفته است، با استفاده از پین های مخصوص استحکام تاج بیشتر می گردد.

 

مراقبت های بعد از درمان

• تا ۲ ساعت از خوردن غذای سفت با دندان درمان شده خودداری شود.
• تا ۲۴ ساعت از سمت دیگر دهان، برای خوردن غذا استفاده شود.
• آنتی بیوتیک و داروی تجویز شده توسط دندانپزشک کامل و سر ساعت استفاده شود.
• به علت شکننده بودن دندان عصب کشی شده، احتمال نیاز به روکش زیاد می باشد،لذا قـبل از روکـش با احـتیاط از دنـدان استفاده شـود.
• شایان ذکر است که همه درمان های پزشکی با درصدی از شکست همراه است ، که به علت شرایط خاص این درمان، این درصد تقریبا بالا میباشد.
• برای چند روز پس از اتمام درمان (میانگین ۱۰ روز) ممکن است سطح روی دندان کوتاه یا بلند به نظر برسد. بطوریکه ایجاد درد نماید. این دردها در روزهای اولیه ( ۲ تا ۳ روز اول) بیشتر بوده و به صورت دردهای خود به خود، ضرباندار و حساسیت دندان خود را نشان می دهد. پس از این مدت به تدریج کمتر شده و در نهایت کاملا از بین می رود.


لینک منبع:مراقبت های بعد از درمان ریشه-کلینیک دندانپزشکی پرهام

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ تیر ۹۶ ، ۱۵:۰۲
dentist parham
۲۵
تیر ۹۶

دندان پزشکی همواره یکی از نیاز های متداول پزشکی در هر جامعه ای میباشد که فراگیر بودن آن سبب گردیده که همواره روش های جدید و بروز آن بر دامنه ی فعالیت آن بیفزاید و کاربرد آن را ارتقا بخشد. کلینیک دندان پزشکی پرهام با در اختیار داشتن کادر پزشکی مجرب متشکل از متخصصان ، جراحان و دندان پزشکان ، بکارگیری بروزترین تجهیزات و استفاده از بهترین مواد سعی در ارایه خدمات دندان پزشکی در سطح روز دنیا را به مراجعین گرامی دارد. ما در کلینیک دندان پزشکی پرهام جمع شده ایم تا با ارایه خدمات به بهترین نحو تجربه ای نو و بدون استرس به شما عزیزان ارایه دهیم. زین پس با کلینیک دندان پزشکی پرهام تاریخی جدید را در بهداشت دهان و دندان خود تجربه کنید. لبخند رضایت شما آرزوی ماست.


لینک منبع:دندانپزشکی | ایمپلنت | لامینت | طرح لبخند | سفید کردن دندان | کاشت دندان-کلینیک دندانپزشکی پرهام

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ تیر ۹۶ ، ۱۲:۱۲
dentist parham
۲۴
تیر ۹۶

مهم ترین عارضه روکش کردن دندان ها این است که دندان شما تراش می خورد و اگر از آن به خوبی مراقبت نکنید بعد از چند سال پوسیده شده و از بین می رود.



لینک منبع:عوارض روکش دندان -کلینیک دندانپزشکی پرهام
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ تیر ۹۶ ، ۱۱:۵۹
dentist parham
۲۰
تیر ۹۶

وقتی که به مردم گفته میشود که نیاز به درمان ریشه دارند معمولا اولین چیزی که به آن فکر میکنند درد آن است این درحالی است که درد آنها ناشی از عفونت و پوسیدگی دندان است و نه فرایند درمان ریشه !

در واقع درمان ریشه برای از بین بردن درد است و خود فرایند درمان با ایجاد بی حسی موضعی در اطراف دندان و بافت اطراف آن بدون درد میباشد

بسیاری از مردم از درمان ریشه میهراسند و معمولا وقتی میفهمند که به درمان ریشه نیاز دارند مضطرب میشوند دندان پزشکان میتوانند با مشاوره درست و آگاه سازی آنها از مراحل درمان این اضطراب را از بین ببرند همچنین میتوانند در صورت لزوم از داروهای آرام بخش استفاده کنند.


 

لینک منبع:درمان ریشه معمولا دردناک است-کلینیک دندانپزشکی پرهام

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ تیر ۹۶ ، ۱۰:۵۲
dentist parham
۱۸
تیر ۹۶

تراش دندان ( از محیط دندان به ضخامت روکش مورد نظر برداشته میشود )
قالبگیری از دندان تراش خورده و انتخاب رنگ روکش متناسب با دندانهای مجاور ، جهت انتقال آنچه در دهان وجود دارد به لابراتوار دندانسازی
بعضا یک جلسه امتحان فریم فلزی یا زیرکونیوم
گاها یک جلسه امتحان پرسلن
تحویل روکش

 

روکش دندان جلو :

برای روکش دندان های جلو بهترین انتخاب روکش های سرامیکی یا انواع روکش زیرکونیا است که زیبایی را اساسا تامین می کند. اما هنگام روکش دندان جلو برای زیبایی باید به این نکته توجه کرد که انجام روکش صرفا جهت زیبایی دندانهای جلو به هیچ عنوان توصیه نمی شود. جهت این امر روش های دیگری مثل لامینت و یا ترمیمهای کامپوزیت ونیر ارجح است.

 

عوارض روکش دندان :

مهم ترین عارضه روکش کردن دندان ها این است که دندان شما تراش می خورد و اگر از آن به خوبی مراقبت نکنید بعد از چند سال پوسیده شده و از بین می رود.


لینک منبع: دندانپزشکی-کلینیک دندانپزشکی پرهام

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ تیر ۹۶ ، ۱۰:۲۰
dentist parham
۱۷
تیر ۹۶

محافظت دندان کودکان بوسیله فلوراید :

فلوراید ماده‌ای است که مانع از پوسیدگی دندانها شده و به ترمیم سریعتر پوسیدگی های دندان کمک می‌کند. در بعضی از کشورها فلوراید به آب آشامیدنی اضافه می‌شود. برای تأمین فلوراید می‌توانید با دندانپزشک یا پزشک کودک درباره چگونگی و میزان مصرف قطره فلوراید مشورت کنید.

 

پیشگیری از پوسیدگی دندان بچه‌های شیرخوار :

در طول روز به کودک خود شیشه پر از نوشیدنی شیرین را بجای پستانک ندهید تا مدت زمان بیشتری دندان ها با مواد شیرین در تماس باشند.

 

تمیز کردن دندان با رویش اولین دندان شیری :

رژیم غذایی مناسب برای دندان های کودکانی که از روش های پیشگیری از پوسیدگی ، کنترل رژیم غذایی کودک است. بنابراین ضمن رعایت غذای اصلی کودک ، اگر میان وعده‌ها و مصرف تنقلات بطور مناسب انتخاب شوند ، علاوه بر تأمین منبع تغذیه و انرژی مورد نیاز کودکان، می‌توانند در پیشگیری از پوسیدگی نقش مهمی داشته باشند. شکل گیری عادات غذایی سودمند یا زیانبار در کودکان از سوی والدین صورت می‌گیرد.

بهتر است از خوردن مواد غذایی که حاوی شکر ، نشاسته و مقدار زیادی چربی هستند، پرهیز شود. در این صورت علاوه بر سلامت عمومی کودک، سلامت دندانی او نیز تضمین خواهد شد. چاشت نیم روزی سودمند شیر ،‌ نان و پنیر ،‌تخم مرغ پخته ، ماست ، میوه ها و سبزیهای خام مانند هویج ، ذرت ، آجیل شور در مقابل چاشت نیم روزی پوسیدگی زا آب‌نبات ، کیک ، شیرینی ، کلوچه ، غلات شیرین شده ، کشمش ، برگه میوه های خشک ، شیرعسل ، آدامس های شکردار ،‌بیسکوییت شیرین هستند.

توصیه‌های مهم اولین دیدار باید حداکثر بین ۶ تا ۱۲ ماهگی صورت گیرد. در این زمان دندانپزشک ، روش های بهداشت دهان و دندان و پیشگیری از پوسیدگی های دندانی ، عادات زیانبار دهانی و نیز کاربرد فلوراید را به شما آموزش خواهد داد. فاصله دیدارها بستگی به نوع تغذیه ، مراقبت های دندانی و فلوراید آب آشامیدنی دارد و بطور معمول هر ۶ ماه یکبار توصیه می‌شود. بدین وسیله با کاربرد روشهای پیشگیری ،‌ از صرف هزینه و وقت برای درمان های پیچیده آینده جلوگیری خواهد شد.

دندانپزشک به آرامی دندان ها و لثه کودک را معاینه کرده ، پوسیدگی ها یا سایر مشکلات را ارزیابی می‌نماید. در صورت لزوم جهت بررسی فکین ،‌ دندان های در حال تکامل و پوسیدگهای غیر قابل رویت رادیوگرافی تجویز خواهد شد. همچنین در این جلسه روش های بهداشتی و نیز رژیم غذایی صحیح ارزیابی و یادآوری خواهد گردید. دندانهای شیری سالم به جویدن صحیح غذا ،‌ تکلم درست و زیبایی کودک کمک بسزایی می‌کند ، در غیر اینصورت سلامت عمومی وی به مخاطره خواهد افتاد.

در صورت زود از دست دادن دندان شیری ،‌فضای مزبور باید توسط فضا نگهدارنده حفظ شود و گرنه حرکت دندانهای مجاور سبب کاهش فضای رویش دندان دائمی جانشین گردیده و درمانهای ارتودنسی طولانی مدت را در بر خواهد داشت. هشت دندان پیشین شیری تــــــا حدود ۶ سالگی و ۱۲ دندان شیری دیگر تا ۱۲ سالگی باید برای کودک کار کند چیزهایی را که باید در مورد دندانپزشک به کودک گفت اضطراب خود را به کودک منتقل نکنید.

همواره الگوی صحیحی از نظر رعایت بهداشت دهان و دندان و مراجعه منظم به دندانپزشک، برای کودک خود باشید.

لینک منبع:چگونگی محافظت از دندان های کودکان -کلینیک دندانپزشکی پرهام

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ تیر ۹۶ ، ۰۹:۵۷
dentist parham
۱۴
تیر ۹۶

مطالعه جدید که نتایج آن اخیرا در مجله Cancer Epidemiology, Biomarkers & Prevention منتشر شده نشان داده است در زنانی که بیماری های دندان و لثه دارند احتمال بروز سرطان سینه بیشتر است. این آمار بخصوص در زنان سیگاری باز هم بیشتر میشود.
بیماری های بافت اطراف دندان یا Periodontal disease موجب التهاب لثه شده و میتوانند در نهایت موجب درگیر شدن استخوان اطراف دندان و لقی و از دست دادن دندان گردند. مطالعات قبل ارتباط بین بیماری های لثه یا پری اودنتال با بیماری های قلبی، سکته مغزی، دیابت و سرطان های دهان، مری، سر و گردن، پانکراس و ریه را نشان داده است و دانشمندان علت عمده این ارتباط را التهاب بوجود آمده میدانند.

عللی که میتوانند احتمال بیماری های لثه را افزایش دهند، داشتن زمینه ژنتیکی، تغییرات هورمونی در دختران و زنان، مصرف سیگار، دیابت، شیمی درمانی و خشکی دهان است. مسواک زدن و نخ کشیدن دندان ها میتواند بطرز محسوسی احتمال عفونت و التهاب لثه را کم کند.

حالا محققان دانشگاه بوفالو با بررسی بیش از ۷۳ هزار زن در سنین بعد از یائسگی و به مدت هفت سال متوجه شدند که وجود التهاب لثه میتواند احتمال بروز سرطان سینه در این زنان را ۱۴ درصد افزایش دهد. حال اگر این زنان سیگار هم بکشند احتمال سرطان سینه در آنها ۳۲ درصد افزایش میابد. محققان متوجه شده اند باکتری هایی که در دهان افراد سیگاری وجود دارد با باکتری های دیگر افراد متفاوت است. آنها میگونید این باکتری ها میتوانند به چریان خون راه یافته و احتمال بروز سرطان سینه را افزایش دهند.

لینک منبع: دندان پزشکی- کلینیک دندانپزشکی پرهام

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ تیر ۹۶ ، ۱۰:۰۳
dentist parham