دندانپزشکی | ایمپلنت | لامینت | طرح لبخند | سفید کردن دندان | کاشت دندان

دندان پزشکی همواره یکی از نیاز های متداول پزشکی در هر جامعه ای میباشد که فراگیر بودن آن سبب گردیده که همواره روش های جدید و بروز آن بر دامنه ی فعالیت آن بیفزاید و کاربرد آن را ارتقا بخشد. کلینیک دندان پزشکی پرهام با در اختیار داشتن کادر پزشکی مجرب متشکل از متخصصان ، جراحان و دندان پزشکان ، بکارگیری بروزترین تجهیزات و استفاده از بهترین مواد سعی در ارایه خدمات دندان پزشکی در سطح روز دنیا را به مراجعین گرامی دارد. ما در کلینیک دندان پزشکی پرهام جمع شده ایم تا با ارایه خدمات به بهترین نحو تجربه ای نو و بدون استرس به شما عزیزان ارایه دهیم. زین پس با کلینیک دندان پزشکی پرهام تاریخی جدید را در بهداشت دهان و دندان خود تجربه کنید. لبخند رضایت شما آرزوی ماست.
آدرس: تهران، سعادت آباد بین چهارراه سرو و بوستان (کتاب) روبروی بانک پارسیان پلاک ۱۱۹ ، واحد ۲
همه روزه ۹ صبح الی ۱ بامداد حتی ایام تعطیل
تلفن: 22140586
۲۲۱۴۰۵۸۶-۷

۱۰ مطلب در فروردين ۱۳۹۷ ثبت شده است

۳۰
فروردين ۹۷

ارتودنسی درمانی است که به منظور مرتب کردن دندان ها انجام می شود. ارتودنسی زمان خاصی ندارد که بگویم باید در سن مشخصی مثلا 7 سالگی انجام شود. زمان گذاشتن ارتودنسی را پزشک تعیین می کند. 

هنگامی که به ارتودنت مراجعه می کنیم او قالبی از دندان های ما تهیه می کند تا بتواند بهترین تصمیم را برای دندان های ما بگیرد.

او همچنین دندان ها را با فشار کنار هم قرار می دهد و آن موقعیت را با گذاشتن پایه ای حفظ می کند تا فاصله بین دندان ها از بین برود و در مسیر مستقیم رشد کنند.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ فروردين ۹۷ ، ۱۲:۰۳
dentist parham
۲۸
فروردين ۹۷

هنگامی که کودک می خواهد دندان در بیاورد خیلی دچار آشفتگی می شود.و یکی از سخت ترین مراحل است .به طور معمول هر کودک بین 3 تا 13 ماهگی دندان در می آورد. بعضی یکی یکی دندان در می آورند و بعضی چندتا چندتا

رویش دندان ها در کودکان نشانه های مانند:  تب ، آبریزش بینی و اسهال و ...دارد.

برای تسکین درد کودک می توان 1)از دندان گیرها استفاده کرد.

2) داروهای ضد درد مانند ایبوبروفن، ژلوفن و ....

3) استفاده از ترکیبات موضعی شبیه به ژل که دکتر آن را تجویز می کند.



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ فروردين ۹۷ ، ۱۴:۳۲
dentist parham
۲۶
فروردين ۹۷
با رعایت نکردن اصول بهداشت دهان و دندان گاهی عوارضی پیش می آید که ناچار به مراجعه به پزشک هستیم.
1) تیر کشیدن دندان : گاهی تیر کشیدن دندان می تواند ناشی از عواملی مانند  پوسیدگیی یا سوراخ شدن دندان باشد که باید به پزشک مراجعه کرد تا درمان لازم انجام گیرد.
 2) درد شدید دندان : ممکن است دندان قروچه عامل آن باشد.
3) زردی دندان : باید جرم گیری کرد.
4) دندان های سست و نا مستحکم: ممکن است بافت استخوانی دهان از بین رفته باشد حتما سریعا به پزشک مراجعه شود 
5)  ایجاد زخم در داخل دهان: ممکن است ویتامین a کم داشته باشیم.




۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ فروردين ۹۷ ، ۱۲:۲۳
dentist parham
۲۲
فروردين ۹۷

اگر به هنگام ورزش کردن دچار درد دندان می شویم ممکن است به یکی از دلایل زیر باشد

  • وجود حفره و سوراخ دهان
  • شدت هوا : یعنی از دهان تنفس میکنیم این خود عامل درد دندان است.
  • آسیب فیزیکی دندان: در این صورت به دندانپزشک مراجعه کنید.
  • عفونت سینوس
  • عفونت گوش


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ فروردين ۹۷ ، ۱۱:۵۲
dentist parham
۲۱
فروردين ۹۷

گاهی با وجود مسواک زدن و دهانشویه و نخ دندان باز هم دندان های ما کدر است و درخشندگی ندارد.که با مراجعه به دندانپزشک می توان دندان ها سفید کرد.

یکی از عوامل اصلی کدری دندان نوشیدن چای و مشروبات الکلی است. بعد از آن به ترتیب استعمال دخانیات،افزایش سن و خوردن برخی داروهاو...

بهتر است ابتدا با پزشک مشورت کنید زیرا سفید کننده ها نمیتوانند انواع تغییر رنگ ها را از بین ببرند. به عنوان مثال، دندان های زرد بخوبی با این مواد سفید میشوند، در دندان های قهوه ای، نتیجه چندان مطلوب نیست، دندانهای طوسی به هیچ عنوان سفید نمیشوند. سفید کردن دندانهایی که روکش و لامینت دارند موثر نیست. همچنین اگر تغییر رنگ دندان بر اثر استفاده دارو و یا آسیب باشد سفید کردن دندان عملاً نتیجه ای در پی نخواهد داشت.




۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ فروردين ۹۷ ، ۱۵:۱۵
dentist parham
۱۸
فروردين ۹۷

هنگامی که می خواهیدعکس خود بگیرید، همه می گویند، "بگو پنیر! لبخند!"  بنابراین شما هم این کار را انجام می دهید ،  دهان خود را باز کنید و دندان هایتان را نشان دهید. 

هنگامی که تصویر را می بینید،شما یک فرد شاد را به می بینید که در حال لبخند زدن است. چرا اینطور است؟این به این دلیل است که دندان های شما از بسیاری جهات مهم هستند.اگراز آنها مراقبت کنید، آنها  نیزبه شما کمک خواهند کرد.دندان های سالم و قوی به شما کمک می کنند تا ازغذاهای مناسب برای کمک به رشد خود استفاده کنید.آنها به شما کمک می کنند تا به روشنی صحبت کنید.

• چطورمراقبت از دندان های می تواند به سلامتی و زیبایی دندان هایتان کمک کند؟

با مراقبت از دندان هایتان می توانید از بروز پلاک های دندانی جلوگیری کنید . پلاک های دندانی در واقع تجمعی از باکتری های روی دندان ها می باشند. پس از خوردن غذاها مخصوصا آنهایی که حاوی قند هستند ، به دندان های شما می چسبد، این باکتری ها با تولید اسیدهایی مینای دندان را می خورند و باعث تولید حفره هایی روی آن می شوند که می تواند لثه های شما را قرمز کند که معمولا با تورم و درد همراه است.

لثه ها بافت های نرم صورتی رنگی در دهان شما هستند که دندان های شما را در جای خود نگه می دارند.اگر از دندان هایتان مراقبت نکنید، حفره ها و لثه های ناسالم باعث می شوند دهان شما زخمی شود وهمچنین خوردن غذا برای شما مشکل خواهد بود.

درزمان های قدیم خمیردندان اختراع نشده بود و اکنون ما بسیار خوش شانس هستیم که در مورد مراقبت از دندان هایمان خیلی زیاد می دانیم.مدتها پیش، افراد مسن تر معمولا دندان هایشان دچار پوسیدگی می شد که بسیار دردناک نیز بود آنها برای خلاص شدن از درد دندان، مجبور بودند دندان های خود را بکشند.

سرانجام ، مردم متوجه شدند که تمیز کردن دندانها بسیار مهم است .فقط حدود 100 سال پیش بود که نهایتا یک کرم برای تمیز کردن دندان ها ایجاد کرد.نه چندان بعد از آن لوله خمیر دندان اختراع شد ، مسواک زدن در طول جنگ جهانی دوم محبوب شد.ارتش ایالات متحده به تمام سربازان برس و خمیردندان داد و آنها آموختند که دو بار در روز دندان هایشان را بشورند. 

در آن زمان، لوله های خمیر دندان از فلز ساخته شده بود.امروزه آنها را از پلاستیک نرم  می سازند و بسیار ساده تر می توان آن را برای خارج کردن مواد آن فشار داد. امروزه گزینه های مختلفی از خمیر دندان ها وجود دارد: که می توانید بسیاری از رنگ ها و طعم های متفاوت را انتخاب کنید و بعضی از آنها فقط برای بچه ها ساخته شده اند. 

هنگامی که می خواهید خمیر دندان انتخاب کنید، اطمینان حاصل کنید که حاوی فلوراید است.فلوراید دندان ها را قوی می کند و از حفره ها محافظت می کند.هنگام مسواک زدن ، شما به خمیر دندان زیادی نیاز ندارید: 

فقط کمی اندازه ی یک نخود را فشار دهید. دندانپزشک بهترین راه برای مسواک زدن دندان ها ، بدون آسیب رساندن به لثه ها را نشان می دهد.یاد بگیرید چگونه دندان هایتان را بشویید زیرا روش بسیار مهمی برای حفظ سلامت آنهاست. از نخ دندان استفاده کنید .

زیرا استفاده از نخ دندان می تواند برخی از مواد غذایی پاک می کند که مسواک شما نمی تواند آن را تمییز کند.همچنین مهم است که دو بار در سال به متخصص دندانپزشک مراجعه کنید. او علاوه بر بررسی علائم حفره یا بیماری لثه، کمک خواهد کرد که بهترین راه استفاده از مسواک و نخ دندان را یاد بگیرند.



http://parhamdentistry.ir

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ فروردين ۹۷ ، ۱۴:۱۴
dentist parham
۱۵
فروردين ۹۷

 یک متخصص ارتودنسی کمک می کند تا دندان های شخصی را مرتب و صاف درست کند .دندان های راست و چسبان وهمسطح شده لبخند های زیبا را ایجاد می کند .

هنگامی که فک و دندان شما به خوبی هماهنگ شده اند، مزه غذا خوشمزه تر به نظر می رسد ! مراقبت های ارتودنسی حتی می تواند به جلوگیری از خروپف کمک کنند.ارتودنتیست می تواند بسیاری از مشکلات دهان و دندان را درمان کنند، از جمله :

o داشتن دندان های شلوغ و یا همپوشانی نادرست آنها 

o مشکلات رشد دندان

o مشکلات ناشی از پوسیدگی دندان ها 

o از دست رفتن خیلی زود دندان های کودک 

o حوادث

o مکیدن انگشت شست.

o مشکلات ژنتیکی یا ارثی 

• چه زمانی کودک باید به ارتودنتیست مراجعه کند؟

هیچ سن خاصی برای بچه ها جهت مراجعه به ارتودنت وجود ندارد ،برخی از بچه ها وقتی 6 ساله می شوند،برخی از بچه ها وقتی 10 ساله می شوند و بعضی وقت ها وقتی که نوجوان هستند میروند، حتی گاهی بزرگسالان از ارتودنسی برای درمان استفاده می کنند.

بسیاری از ارتودنتیست ها می گویند یک کودک باید قبل از 7 سالگی باید به ارتودنتیست مراجعه کند تا مشکلی پیش نیاید. ارتودنتیست بهترین زمان برای شروع درمان را انتخاب می کند .

• در مطب ارتودنتیست چه اتفاقی می افتد ؟

هنگامی که برای اولین بار به مطب ارتودنتیست مراجعه می کنید ، شما در صندلی دندانپزشکی نشسته اید و تکنسین ارتودنتیست یا دستیار ممکن است اشعه ایکس یا تصاویر کامپیوتری از دهان و دندان های شما بگیرد.

تکنسین و یا ارتودنت نیز ممکن است قالبی از دندان هایتان تهیه کند ، هنگامی که قالب برداشته می شود، تصویرکاملی از شکل و اندازه دندان های شما آماده می شود. این قالب به ارتودنتیست کمک می کند تصمیم بگیرد که چگونه دندان های شما را درست کند.

ارتودنتت دندان ها، دهان و فک ها را بررسی می کند.او ممکن است از شما سوالاتی در مورد اینکه آیا شما دچار مشکل جویدن یا بلعیدن هستید ، بپرسد.

• دندان پزشک برای شروع درمان چه کاری انجام می دهد؟

o چسباندن دندانها به صورت دقیق کنار هم که این کار را با قرار دادن فشاری پایدار روی دندان ها درست می کند که در نهایت آنها با موقعیت صاف تر رشد می کنند. نگهدارنده همچنین به دندان های شما فشار اعمال می کند و ممکن است پس از رفع فاصله بین دندان ها ، آنها در یک موقعیت مستقیم قرار گیرند.بعضی اوقات ارتودنتیست ها ممکن است برای ایجاد فضای بیشترتوصیه کنند که یک یا چند دندان را بکشید.

o سایر  افرادی که به ارتودنتیست ها مراجعه می کنند، ممکن است برایشان سیم هایی که بر روی باند هایی قرار دارند تجویز شود تا دندان ها را به سمت خود جابجا کنند. ارتودنتیست ممکن است به شما نشان دهد که چگونه از باند لاستیکی استفاده کنید.این باندها بین دو دندانه کشیده می شوند و کمک می کنند تا دندان هایتان صاف و مرتب شوند.

مقالات بیشتر در سایت http://parhamdentistry.ir

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ فروردين ۹۷ ، ۱۳:۳۱
dentist parham
۱۴
فروردين ۹۷

اکثر ما افرادی را می شناسیم که مصرف داروها معتاد هستند ، اکثر ما داروهای تجویزی را فقط به دلیلی که پزشک برای ما در نظر می گیرد ، مصرف می کنیم.

اما طی ارزیابی های موسسه ملی سوء مصرف مواد ، حدود 48 میلیون نفر (12 سال و بالاتر) از داروهای تجویزی پزشک برای موارد غیر پزشکی استفاده می کنند.این رقم حدود 20٪ از جمعیت ایالات متحده را نشان می دهد.همچنین در سال های اخیر، افزایش چشمگیر سوء استفاده از داروهای تجویزی صورت گرفته است.

• اعتیاد به مواد مخدر چیست؟

اعتیاد یک بیماری مزمن مغزی است که اغلب به دفعات برای یک فرد اتفاق می افتد.این باعث می شود که مبارزه با مواد مخدر تلاش شود و به وجود اثرات مضری که روی فرد معتاد و اطرافیان او می گذارد تاکید شود.

سوء استفاده از مواد مخدر و یا حتی استفاده نادرست از داروهای تجویزی توسط پزشک می تواند منجر به تغییر در نحوه عملکرد درست مغز شود. اکثر افراد به طور داوطلبانه و به صصورت کاملا اختیاری به مصرف این داروها روی می آورند و می گویند که به راحتی نیز می توانند مصرف آن را ترک کنند ،

اما با گذشت زمان  و تغییراتی که در مغز از سوء مصرف مواد ناشی می شود ، باعث می شود کنترل فردی و توانایی تصمیم گیری صحیح  در فرد نابود شود. در حالی که فرد ، تمایل به ترک مصرف این مواد دارد اما تغییرات در مغز او ، فرد را همچنان به شدت تحریک می کند تا مواد مخدر بیشتری مصرف کند.

• کدام داروهای تجویز شده توسط پزشک اگر درست و به اندازه مصرف نشود می تواند مشکلاتی را پدید آورد؟ 

موسسه ملی سوء مصرف مواد می گوید که سه دسته از داروهای تجویزشده توسط پزشکان می تواند فرد را معتاد کند.

1. داروهایی که برای تسکین درد ها استفاده می شوند.

2. داروهای ضد افسردگی

• مواد مخدر در مغز و بدن افراد چه تاثیری برجای می گذارد؟

از اوایل دهه 1990، نسخه های پزشکان برای داروهای مخدر مانند کدئین و مورفین و ... تا حد زیادی افزایش یافته است. این افزایش می تواند به  دلیل افزایش جمعیت سالمندان و دردهای  مزمنی که این روزها گسترده ترشده است مربوط شود. 

• هرگز داروها را بدون مشاوره با دکتر مصرف نکنید.

هرگزدارو را بدون مشاوره با پزشک خود مصرف نکنید، زیرا ممکن است برای سلامتی شما برساند. در شرایط  مورد نیاز شاید بتوان داروها را ضرورت اساسی هر فرد پس از غذا ، لباس و پناهگاه دانست. داروها بخشی از زندگی ما شده اند، زیرا هر کس از ما حداقل یک بار در زندگی به آنها نیازمند شده ایم.

داروها به طور کلی دارای عوارض جانبی هستند که ممکن است شما آنها را نادیده بگیرید، اما پزشک آنها را می داند. بنابراین ، دکتر می تواند به شما در مورد اقدامات پیشگیرانه که باید برای جلوگیری ازعوارض پیشنهاد کند.


مصرف دارو دندان

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ فروردين ۹۷ ، ۱۶:۰۳
dentist parham
۰۸
فروردين ۹۷

اگرچه لامینیت و ونیرباعث زیبایی لبخند میشوند اما روش درمانی آنها متفاوت است. در این مقاله برخی از شباهت و تفاوت های اساسی لامینیت و ونیر را ارائه میکنیم.


اگرچه لامینیت و ونیرباعث زیبایی لبخند میشوند اما روش درمانی آنها متفاوت است. در این مقاله برخی از شباهت و تفاوت های اساسی لامینیت و ونیر را ارائه میکنیم.

شباهت ها
هر دو مورد:
• باعث بهبود زیبایی لبخند میشوند.
• باعث سفیدتر شدن دندانها میشوند
• هر نوع شکستگی دندان را مخفی میکنند
• فاصله بین دندان ها را از بین میبرند
• ظاهر طبیعی دارند
• یک لایه نازک هستند
• با دوام و محکم هستند
• در صورت رعایت توصیه ها دچار تغییر رنگ نمیشوند
• قیمت هر دو تقریباً مشابه است
تفاوت ها
• ونیر ها نیازمند تغییرات در دندان هستند تا طبیعی تر به نظر برسند که در این صورت مینای دندان از بین میرود و تا زمان چسباندن ونیرها دندان (دندانها) بدون محافظ هستند.
• لامینیت نیازمند تغییرات نیست و لایه نازک سرامیکی بر روی دندان طبیعی چسبانده میشود.
اگر لبخندی زیبا و سفید میخواهید با دندان پزشک خود مشورت کنید تا بهترین و مناسب ترین گزینه را به شما پیشنهاد کند.


لامینیت و ونیر

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ فروردين ۹۷ ، ۱۵:۲۱
dentist parham
۰۵
فروردين ۹۷

دندانپزشکی زیبایی به طور کلی به هر کار دندانپزشکی که  بتواند ظاهر دندان ها را بهبود ببخشد را گویند ،مانند : لثه ، دندان های نیش ، اصلاح طرح لبخند و ... مربوط می شود.

به طور عمده در زیبایی شناسی دندان ها ، رنگ دندان ، موقعیت دندان نسبت به بقیه دندان ها و فک ، شکل ، اندازه ، هم ترازی و ظاهر کلی لبخند تمرکز دارند. بسیاری از دندانپزشکان صرف نظر آنکه به طور تخصصی  در این زمینه آموزش های لازم را دیده باشند و یا تجربه کافی داشته باشند ، خود را متخصص زیبایی دندان می نامند اما آنچه که مسلم است آن است که اینکار غیر اخلاقی می باشد.

• کارهایی که یک دندانپزشک زیبایی می تواند انجام دهد عبارتند از :

 اضافه کردن دندان به لثه و یا ترمیم دندان دندان آسیب دیده

 ترمیم تاج دندان

 سفید کردن دندان ها با روش های مختلف

 صاف کردن دندان ها با توجه به بهبود وضعیت کلی صورت

• سفید کردن دندان ها با لیزر

یک تکنیک برای سفید کردن دندان است که در آن لثه ها با ماده ای پوشانده می شوند و سپس پرتو لیزر آرگون برای تسریع فرآیند سفید کردن بر روی دندان ها تابانده می شود. این لیزر طی یک فرایند شیمیایی باعث سفید شدن دندان ها می شود. 

گفته می شود سفید کردن دندان به کمک لیزر از سایر روش ها موثرتر است.برای اصلاح حالت دندان می توان یک تراش کوچک را برای تغییر طول ، شکل یا موقعیت دندان ها و همچنین در زمانی که اختلاف اندازه در دندان ها وجود دارد ایجاد کرد. 

• استفاده از پل های دندانی زمانی استفاده می شود که بخواهیم برای دندان های از دست رفته جایگزینی در نظر بگیریم. پل ها می توانند از مجموع بیش از سه دندان تشکیل شده و پایداری هر پل معمولا با استفاده از قانون آنت تعیین می شود.

در مناطقی از دهان که تحت فشار کمتر قرار دارند، مانند دندان های جلو، ممکن است پل مریلند استفاده شود. این پل ها برای جایگزینی دندان های قدامی یا جلو استفاده می شوند و این نوع درمان حداقل تهاجمی محسوب می شوند، اما به شکستن شهرت زیادی دارند.

یکی از شروط اساسی برای نگهداری آنها این است که بیمارهمواره آنها را تمیز نگهدارد و در بهداشت آن کوشا باشد و اگر بهداشت را به خوبی رعایت کند این پل ها می توانند حداکثر تا 10 سال برای او کار کنند.

• ایمپلنت های دندانی جایگزینی برای پروتز دندان مصنوعی هستند. بر طبق ICOI  کنگره بین المللی ایمپلنت های دهان و دندان،  به طور کلی ایمپلنت های دندانی را به صورت زیر توصیف می کنند:ایمپلنت که عمدتا از تیتانیوم (که به داخل استخوان وارد می شود) ساخته می شود . 

• در گذشته پر کردن دندانی و سایر ترمیم های دندان از طلا ، آمالگام و دیگر فلزات ساخته می شد در حال حاضربرای این کار از مواد چینی یا کامپوزیتی استفاده می شود که شکل ظاهری آنها ساختار شبیه به دندان طبیعی دارند.

کلینیک دندانپزشکی پرهام با کادری مجرب و پزشکانی حرفه ای در همه ایام سال و حتی ایام تعطیل آماده ارائه خدمت به همشهریان گرامی می باشد.



http://parhamdentistry.ir

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ فروردين ۹۷ ، ۱۵:۱۹
dentist parham