دندانپزشکی | ایمپلنت | لامینت | طرح لبخند | سفید کردن دندان | کاشت دندان

دندان پزشکی همواره یکی از نیاز های متداول پزشکی در هر جامعه ای میباشد که فراگیر بودن آن سبب گردیده که همواره روش های جدید و بروز آن بر دامنه ی فعالیت آن بیفزاید و کاربرد آن را ارتقا بخشد. کلینیک دندان پزشکی پرهام با در اختیار داشتن کادر پزشکی مجرب متشکل از متخصصان ، جراحان و دندان پزشکان ، بکارگیری بروزترین تجهیزات و استفاده از بهترین مواد سعی در ارایه خدمات دندان پزشکی در سطح روز دنیا را به مراجعین گرامی دارد. ما در کلینیک دندان پزشکی پرهام جمع شده ایم تا با ارایه خدمات به بهترین نحو تجربه ای نو و بدون استرس به شما عزیزان ارایه دهیم. زین پس با کلینیک دندان پزشکی پرهام تاریخی جدید را در بهداشت دهان و دندان خود تجربه کنید. لبخند رضایت شما آرزوی ماست.
آدرس: تهران، سعادت آباد بین چهارراه سرو و بوستان (کتاب) روبروی بانک پارسیان پلاک ۱۱۹ ، واحد ۲
همه روزه ۹ صبح الی ۱ بامداد حتی ایام تعطیل
تلفن: 22140586
۲۲۱۴۰۵۸۶-۷

۲۶ مطلب در مرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

۳۱
مرداد ۹۶

یکی از راه های تشخیص اینکه دهانتان بو می دهد یا نه ، این است که دست های خود را به بینی و دهانتان نزدیک کرده و سپس شروع به دمیدن در آنها کنید. با این کار به سادگی می توانید درک کنید که آیا دهانتان بو می دهد یا نه !

بوی بد دهان می تواند دلایل بسیاری داشته از جمله :
•برخی از غذا ها مانند پیاز ، سیر و....دهانتان را دچار بوی ناخوشایند می کنند. 
•و یا به دلیل آنکه بعد از صرف غذا مسواک نزده اید دهانتان بو می دهد 
• مصرف سیگار و دیگر دخانیات هم می توانند برای دهان بوی بدی ایجاد کنند.
در زیر به توضیح برخی از آنها می پردازیم.
1.دندان های مصنوعی
دندان های مصنوعی به خودی خود نمی توانند باعث بوی بد دهان شوند. بلکه وقتی در استفاده از آنها اصول بهداشت و مراقبت را رعایت نکیم می تواند به بوی بد دهان منجر شود زیرا با عدم رسیدگی به آن می تواند به سرعت باکتری ، پلاک و... را در خود ذخیره کند . شما می توانید برای جلوگیری از ایجاد بو برای دندان های مصنوعی خود با دندانپزشک مشورت کنید و راهنمایی های لازم را از او بگیرید.
2.مصرف دخانیات
سیگار ودیگر دخانیات داری بوی بسیار بدی هستند و آثار نامطلوبی را برای ریه و دیگر اعضای بدن به جا می گذارند و دهان و دندان ها هم از این آسیب ها در امان نیستند و به راحتی می توانند با مصرف سیگار دچار خشکی ، مشکلات سینوسی ، خرابی دندان و... شوند پس بهترین راه برای پایان دادن به این بوی بد ، ترک سیگار است
3.مشکلات معده (ریفلاکس معده)
همه ما گاهی حالت سوزش سر دل یا ترش کردن غذا را تجربه کرده ایم حالتی که محتویات معده ( اسید معده ) به داخل مری بر می گردد.اگر این اتفاق زیاد ( چندین بار در هفته ) برای شما اتفاق می افتد احتمالا شما به بیماری رفلاکس معده مبتلا هستید. این بیماری علاوه بر ایجاد مشکلات اساسی برای فرد ، باعث آسیب به دندانهایش و همچنین بروز بوی بد دهان می شود ، پس بهتر است بعد از دیدن علائم این بیماری هر چه زودتر به متخصص گوارش مراجعه کنید.
4.مشکلات مربوط به مخاط بینی و لوزه ها (سینوسی )
سیسنوس ها در واقع کیسه هایی کوچک پر از هوا هستند که در بینی ، گونه و پیشانی جای دارند. این کیسه های هوا (سینوس ها ) دارای یک پوشش محافظتی به نام مخاط دراطراف خود هستند و در افراد سالم ، ترشحات موجود در مخاط ها در وقت نیاز به راحتی از دهان و بینی خارج می شود ولی در افرادی که به مشکلات سیسنوسی مبتلا هستند  با ورم سینوس ها راه و مسیر خارج شدن ترشحات در آن ها بسته می شود و می توانند به راحتی دچار آلودگی و عفونت شوند. این ترشحات آلوده (در فردی که به بیماری سینوزیت مبتلا است ) می تواند به دهانش وارد شود و بوی بد دهان را باعث شود پس بهترین راه مراجعه به پزشک و گرفتن مشورت از اوست.
5.خرابی های دندان
خرابی دندان ها ، بیماری های لثه و یا هر مشکل دندانی دیگر، می تواند باعث ایجاد بوی بد دهان شود. خیلی از افراد تا زمانی که برای حل مشکل بوی دهانشان به پزشک مراجعه نکرده اند نمی توانند از به بیماری لثه خود مطلع نیستند ، پس توصیه ما به شما ، این است که سالی چند بار برای معاینه و بررسی دهان و دندان های خود به متخصصین دهان و دندان مراجعه کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ مرداد ۹۶ ، ۱۲:۱۶
dentist parham
۳۰
مرداد ۹۶

بسیاری از افراد اطلاعات کافی و درستی از روش های مراقبت درست و اصولی دندان های خود ندارند و تصور می کنند که فقط با مسواک زدن می توانند از دندان های خود در برابر پلاک ها و ...محافظت کنند.

دندانپزشکان معتقدند مسواک زدن به تنهایی نمی تواند از دندان هایتان مراقبت کند پس بهتر همراه آن از نخ دندان هم استفاده کنید. نکته ای که در اینجا مطرح است ، انتخاب یک نخ دندان خوب است. زیرا شما با مراجعه به داروخانه ها با انواع مختلفی از نخ دندانها مواجه می شویم که برخی موم دار ، حاوی فلوراید و...هستند.
oتعریف نخ دندان
رشته بسیار نازکی که اغلب از جنس پلی اتیلن یا تفلن ساخته می شود و می توان از آن برای بیرون آوردن مواد غذایی باقیمانده از بین دندان ها استفاده کرد. جدای از انواع و قیمت های مختلف نخ دندان های موجود در بازار ، بهترین نخ دندان آن است که دندان های شما با آن احساس راحتی کنند. مثلا نخ دندان های پرزدار برای کسانی که دندان هایشان را ارتودنسی کرده اند ، مناسب است و نخ دندان های حاوی موم نیز برای کسانی که فاصله بین دندان هایشان بسیار کم و نزدیک به هم است ، کاربرد دارد.
یکی از موارد مهم در بهداشت دهان و دندان استفاده درست از نخ دندان است . در زیر روش صحیح استفاده از نخ دندان را توضیح می دهیم (البته علاوه بر روش زیر ، روش های دیگری هم برای انجام صحیح این کار وجود دارد که می توانید از پزشک خود بپرسید)
•ابتدا نخ دندانی با کیفیت را از داروخانه یا مراکز فروش معتبر خریداری کنید و به اندازه 25 الی 30 سانتی متر از آن را جدا کنید.
•در این مرحله می بایست دو سر نخ با گره زدن به یکدیگر وصل کنید و این حلقه تشکیل شده باید راحت بین انگشتانتان (غیر از انگشت شست واشاره) قرار بگیرد.
•برای آنکه بتوانید دندان های در بالای فک خود را به کمک نخ دندان پاک کنید از انگشت شست و برای پاک کردن دندان های پایین از انگشت اشاره استفاده کنید.
•بهترین طول فاصله برای انگشتان شست ( یا اشاره) که برای انجام عمل پاکسازی روی نخ قرار می گیرند ، بین 1.5 تا 2 سانتی متر است.
•نخ دندان را باید به آرامی در بین همه دندان ها ی خود وارد کنید و جلو عقب ببرید ، البته اگر این کار را با زور و فشار انجام دهید امکان آسیب دیدن دندان ها و لثه شما وجود دارد.
•اگر در هنگام استفاده از نخ دندان متوجه پارگی یا رشته شدن نخ دندان مورد استفاده تان شدید ، حتما برای معاینه به پزشک متخصص مراجعه کنید ، زیرا یا دندانتان پوسیده شده و یا آنکه نیازمند برداشتن جرم ها در دندان خود هستید و یا پرشدگی های قبلی دندانتان دچار مشکل شده است.
•قبل از مسواک زدن بهتر است از نخ دندان استفاده کنید ، زیرا مسواک می تواند غذاها و جرم هایی را که به وسیله نخ دندان ، از دندان خارج شده است را از دهانتان پاک کند همچنین به دلیل تمیز شدن فاصله های دندانی ، فلوراید موجود در خمیر دندان  به راحتی می تواند به همه قسمتها نفوذ کرده و آنها را پاکیزه کند.
•دندانپزشکان معتقدند  در طول روز حداقل باید  یکبار مسواک زد و یکبار هم از نخ دندان استفاده کرد.
البته رعایت نکات بیان شده در بالا  می تواند در اوایل برایتان دشوار باشد ، اما به مرور زمان به کار ساده  و راحتی برایتان تبدیل خواهد شد.
شما برای رفع مشکلات دهانی و دندانی و همچنین انجام معاینه های سالیانه خود می توانید به کلینیک دندانپزشکی پرهام که متشکل از جراهان ، متخصصان و دندانپزشکان حرفه ای است مراجعه کنید.
تماس همه روزه از 9صبح تا 1بامداد (حتی ایام تعطیل)

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ مرداد ۹۶ ، ۱۱:۳۹
dentist parham
۲۹
مرداد ۹۶

در اصطلاح علم پزشکی ، ساییدن و مالیدن دندان ها به روی یکدیگر که بیشتر هنگام خواب رخ میدهد را دندان قروچه می گویند.اگر شدت این مالیدن ها زیاد باشد می تواند منجر به شکستن و یا لق شدن دندان ها شود. در زیر به معرفی برخی از روش ها برای کاهش ، دندان قروچه می پردازیم.

•آگاه و شدن شخص از انجام این عمل در خواب
عمل ساییدن دندان ها معمولا شب ، هنگامی که فرد خواب است به طور غیر ارادی انجام می شود و برخی دلیل انجام این کار را ، اضطراب هایی که در طول روز به فرد وارد می شود می دانند. یکی از اولین گام هایی که برای مقابله با این عمل می توان انجام داد آگاهی فرد ، از انجام این کار است. می توانید از اعضای خانواده درخواست کنید که وضعیت شما را  در هنگام خواب زیر نظر داشته باشند و درهنگام ساییدن دندان ها ، شما را از انجام این کار آگاه کنند و یا می توانید صدای خود را در طول شب ضبط کنید.البته دندانپزشک با معاینه دندان های شما می تواند متوجه ساییده شدن آنها شود.
•اضطراب و نا آرامی های خود را کاهش دهید.
سعی کنید با ورزش کردن ، انجام  روش های تمرکز که باعث به دست آوردن آرامش می شود و حتی رفتن به جلسات مشاوره از روش های پیشنهادی مشاور، برای آرام تر شدن خود کمک بگیرید و زمان خود را با افراد شاد بگذرانید و مصرف  کافئین را به حداقل کاهش دهید.
•استراحت دادن به فک ها
اگر فشار دادن فک ها ی خود را در طول روز هم انجام می دهید بهتر است گاهی زبان خود را بین دندان هایتان قرار دهید تا شاید کمی فک هایتان در آرامش قرار بگیرند .
•کلسیم و منیزیم را به غذاهای خود وارد کنید
اگر کلسیم و منیزیم به اندازه کافی در بدن موجود نباشد مشکلات زیادی را پدید می آورند.
برخی از مشکلاتی که کمبود منیزیم در بدن انسان ایجاد می کند، در زیر به آن اشاره شده است.
1.گرفتگی عضله ها
 انقباض ناگهانی یک یا چند عضله که همراه با درد است و حتی می تواند کارکرد نرمال آنها را دچار اختلال کند. منیزیم ، سیستم های درد را در مغز و سیستم عصبی می بندد.
2.سردرد های مکرر
 تحقیقاتی در سال2012 انجام شد، نشان داد که دلیل ایجاد بسیاری از سردرد ها ، کمبود منیزیم در بدن است و تمام سردرد های میگرنی می توانند با دریافت منیزیم درمان شوند.
3.افسردگی ، بی شوقی ، اندوهگینی
خوردن منیزیم به آرامش و خونسردی کمک می کند و اگر شما بسیار، احساس غمگینی و افسردگی دارید بهتر است از مکمل های منیزیم استفاده کنید.
4.بی حالی و بی رمقی بدون دلیل
اگر مقدار منیزیم در بدن شما حتی به مقدار بسیار ناچیز، کاهش یافته باشد می تواند برایتان بی رمقی و بی حالی را پدید آورد.
5.بالا رفتن فشار خون
چیزی که جالب است این است که مقدار منیزیم موجود در بدن روی فشار خون  نیز موثر است. منیزیم باعث باز شدن رگ ها می شود و همچنین باعث می شود که شما ، خواب  آرام و با کیفیتی را تجربه کنید و همچنین مغز شما را آرام می کند و در راحت خوابیدن افراد پیر تاثیر مثبتی را دارد.
6.مشکلات فراموشی 
کم بودن کلسیم در بدن می تواند در صد ابتلا به بیماری فراموشی ، پارکینسون و ام اس را نیز بالا ببرد.
•تکنیک های آرامش قبل از خواب
قبل از اینکه به خواب روید سعی کنید صورت ، گردن و شانه های خود را ماساژ دهید . می توانید از کمپرس آب گرم و یا از یک حوله گرم شده برای آرام کردن عضلات خود کمک بگیرید و به یک موسیقی آرام گوش دهید و وسیله های استرس زا از جمله کامپیوتر ، موبایل و تلویزیون را ساعتی قبل از خوابیدن خاموش کنید.
اگر همه روش های بالا را انجام دادید ولی باز هم دندان قروچه در شما ادامه پیدا کرد پزشک می تواند به شما داروهای شل کننده عضلات فک و صورت و یا استفاده از گاردهای دهانی برای شب (هنگام خواب ) را پیشنهاد دهد.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مرداد ۹۶ ، ۱۰:۳۹
dentist parham
۲۸
مرداد ۹۶

ایمپلنتولوژی حوزه ای در دندان پزشکی است که به کاشت دندان و ساختار های پشتیبانی کاشته شده در فک مرتبط میباشد.


ایمپلنتولوژی حوزه ای در دندان پزشکی است که به کاشت دندان و ساختار های پشتیبانی کاشته شده در فک مرتبط میباشد.
دلایل انجام ایمپلنت:
• بازسازی زیبایی دندان
• بازسازی عملکرد های از دست رفته دندان:

      * جویدن

      *صحبت کردن
• حفظ فضا و ثبات اکلوزال
• حفاظت از استخوان و جلوگیری از آتروفی
امروزه مواد، اجزا و تکنیک های بسیاری برای انجام ایمپلنت وجود دارد اما همه آنها به یک اندازه موفق نیستند. دندان پزشکان با در نظر گرفتن شرایط بیمار بهترین روش را انتخاب میکنند.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ مرداد ۹۶ ، ۰۹:۵۸
dentist parham
۲۶
مرداد ۹۶

پوسیدگی دندان نوعی بیماری است. در این بیماری بافت سخت دندان (میناو سپس عاج) در اثر ترشح اسید از باکتری‌های پوسیدگی زا (عمدتاًاسترپتوکوک موتان) مواد معدنی کلسیم و فسفر را ازدست داده و به تدریج از بین می‌روند. پوسیدگی دندان مرحله غیر قابل برگشت در فرایند حل شدن مواد معدنی مینا توسط اسید محسوب شده و درمان آن تنها از راه جایگزینی بافت سخت از دست رفته دندان با مواد ترمیمی دندانپزشکی امکان‌پذیر می‌باشد. اگر پوسیدگی تاج دندان به موقع متوقف و جایگزین نشود و پوسیدگی به ریشه دندان برسد نیاز به درمان ریشه (RCT یا عصب کشی) می‌باشد و در موارد شدیدتر ممکن است حتی نیاز به خارج کردن یا اصطلاحا کشیدن دندان باشد.

گرچه پوسیدگی دندان یکی از رایج‌ترین مشکلات بر روی این سیاره است، اما رابطه پیچیده میان رژیم غذایی بیمار و بروز و ظهور حفره‌های دندانی، هنوز کاملاً شناخته نشده است. پوسیدگی‌ها توسط باکتری استرپتوک موتانس بر روی دندان بوجود می‌آیند. تاکنون در افکارعمومی گفته می شد که وجود مشکل در دندان ها بر روند فعالیت های افراد تاثیر مستقیم دارند؛ اکنون پژوهشگران درستی این ذهنیت را اثبات کرده اند. پژوهشگران با تحقیقات میدانی، سلامتی دندان ها و وضعیت جسمی ۱۸۷ بازیکن حرفه ای در لیگ های دسته اول، دوم و سوم انگلیس را که متوسط سنی آنها ۲۴ سال است، را بررسی کردند و دریافتند که ناسالم بودن دندان های بسیاری از فوتبالیست های حرفه ای در انگلیس در کارایی آنان در زمین بازی تأثیر منفی می گذارد.

بر اساس آمار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هر ایرانی به طور متوسط دارای ۶ دندان کشیده، پر کرده یا پوسیده است.
قلیان و دخانیات باعث پوسیدگی دندان می شوند.


لینک منبع: به پوسیدگی دندان های خود رسیدگی کنید-کلینیک دندانپزشکی پرهام

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ مرداد ۹۶ ، ۰۹:۲۶
dentist parham
۲۵
مرداد ۹۶

پست و کور دندان (post & core ) چیست ؟

در مواقعی که دندان عصب کشی ( روت کانال ) شده و بیش از ۵۰℅ از بافت تاج دندان از بین رفته ،معمولا برای باز سازی تاج دندان یک قالب از ریشه دندان گرفته میشود و برای لابراتوار ارسال میگردد .

جلسه دوم مراجعه بیمار یک تاج فلزی ریختگی که توسط لابراتور دندانسازی ساخته شده ، روی دندان بیمار چسبانده شده و سپس از آن برای تهیه روکش قالبگیری میشود.

منظور از جنس روکش دندان بیشتر نوع آن است که غالبا فلزی، سرامیکی ، پرسلن باند شده به فلز و یا زیرکونیوم ( یا همان روکش دندان زیرکونیم ) می باشد. معمولا ارزان ترین روکش ها، همین روکش های پرسلن باند شده به فلز هستند که البته قیمت روکش دندان در آنها هم به آلیاژ زیر آن بستگی دارد . اما با آلیاژ مرسوم در لابراتوارهای دندانی ، به صرفه ترین هزینه روکش دندان را دارند.

 

مراحل روکش کردن دندان :

تراش دندان ( از محیط دندان به ضخامت روکش مورد نظر برداشته میشود )
قالبگیری از دندان تراش خورده و انتخاب رنگ روکش متناسب با دندانهای مجاور ، جهت انتقال آنچه در دهان وجود دارد به لابراتوار دندانسازی
بعضا یک جلسه امتحان فریم فلزی یا زیرکونیوم
گاها یک جلسه امتحان پرسلن
تحویل روکش

 

روکش دندان جلو :

برای روکش دندان های جلو بهترین انتخاب روکش های سرامیکی یا انواع روکش زیرکونیا است که زیبایی را اساسا تامین می کند. اما هنگام روکش دندان جلو برای زیبایی باید به این نکته توجه کرد که انجام روکش صرفا جهت زیبایی دندانهای جلو به هیچ عنوان توصیه نمی شود. جهت این امر روش های دیگری مثل لامینت و یا ترمیمهای کامپوزیت ونیر ارجح است.

 

عوارض روکش دندان :

مهم ترین عارضه روکش کردن دندان ها این است که دندان شما تراش می خورد و اگر از آن به خوبی مراقبت نکنید بعد از چند سال پوسیده شده و از بین می رود.


لینک منبع: پست و کور دندان چیست و چگونه انجام می شود-کلینیک دندانپزشکی پرهام

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ مرداد ۹۶ ، ۰۹:۳۳
dentist parham
۲۴
مرداد ۹۶

پس از انجام ایمپلنت باید موارد زیر را رعایت کنید:
• در روز اول از مصرف نوشیدنی و غذاهای گرم اجتناب کنید. با زبان یا انگشت محل ایمپلنت را تحریک نکنید. انجام هرگونه فعالیت های ورزشی سنگین در روز اول ممنوع است.
• کبودی و ورم ناشی از انجام ایمپلنت پس از دو یا سه روز رفع میشود. میتوانید برای تسریع بهبودی در روز اول از کمپرس سرد و از روز دوم کمپرس گرم استفاده کنید.
• درد در ایمپلنت یک مشکل بزرگ نیست! میتوانید از داروهای مسکن معمول مانند ایبوپروفن برای از بین بردن آن استفاده کنید. بهتر است قبل از انجام ایمپلنت نیز مسکن مصرف کنید.
• اگر بعد از سه روز از انجام ایمپلنت درد شدید تر شد باید سریعاً به دندانپزشک مراجعه کنید.
• اگر از پروتز متحرک استفاده میکنید، در روزهای اول فقط در صورت لزوم از آن استفاده نمایید.
• بخیه ها نهایتاً تا 2-3 هفته پس از ایمپلنت جذب میشوند. در این مدت، در صورت بروز هر نوع مشکل به دندانپزشک مراجعه کنید.
• گاز استریل را تنها با دستور پزشک عوض کنید.
• آنتی بیوتیک ها را طبق دستور پزشک و بطور مرتب مصرف نمایید.


لینک منبع: مراقبت های بعد از ایمپلنت از زبان پرهام-کلینیک دندانپزشکی پرهام

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ مرداد ۹۶ ، ۱۱:۵۶
dentist parham
۲۳
مرداد ۹۶

دندان عقل جزو دندان های آسیا به شمار می رود و شاید دلیل نامگذاریش  این است که این دندان ، معمولا بعد از 17 سالگی می روید . در فک های ما 4 عدد دندان عقل وجود دارد ، البته امکان دارد این تعداد در افراد مختلف ، کمتر یا بیشتر یا گاهی نهفته و نیمه نهفته (به دلیل عدم وجود فضای کافی در فک ، برای رویش دندان ) باشد ،البته با کمک انجام رادیوگرافی می توان به طور دقیق به وجود یا عدم وجود این دندان ها پی برد.

اگر دندان عقل شما در جای مناسب خود روییده باشد می تواند در جویدن غذابه دیگر دندان ها یاری رساند ، اما چون اکثرا این دندان در مکان و موقعیت مناسبی قرارنمی گیرد رسیدگی و انجام بهداشت آندشوار است  و نمی تواند ، کمک حال دیگر دندان ها باشد و سریع پوسیده می شود.
بعضی از افراد ، دندان های عقل پنهان و نهفته دارند.اگر درمان های لازم  و به موقع روی این دندان های نهفته انجام نشود ، در طولانی مدت می تواند مشکلات بسیاری( تبدیل کیسه فولیکول دندان به تومور یا کیست)را بدون آنکه فرد از آنها آگاه باشد ، به وجود آورد.
به همین دلیل پزشکان تاکید می کنند که این دندان های نهفته را قبل از سن 30 سالگی جراحی و از دهان خارج کنید زیرا با بالاتر رفتن سن بیمار، ریشه های دندان قوی تر می شوند و کار کشیدن دندان را سخت تر می کنند و تحمل درد در افراد مسن به دلیل مصرف داروهای قلبی،فشار خون و... پایین آمدن آستانه تحملشان به درد ، بسیار سختتر خواهد بود.
برای بسیاری از افراد جراحی دندان عقل را تجربه ای بد می دانند و با کشیدن معمولی دندان ها تفاوت دارد و درست است که بسیاری از دندانپزشکان عمومی هم، قادر به انجام این کار هستند ولی افراد بسیاری تمایل دارند جراحی این دندان ها را به جراح دندان بسپارند.
خیلی از افراد در حین جراحی دندان عقل ، از پزشک خود تقاضا می کنند داروهای بی حسی قوی به آنها تزریق کند به همین دلیل پزشکانی که این کار را انجام می دهند دسترسی به انواع داروهای بی حسی و حتی داروی بی هوشی عمومی را دارند.
گاهی در افراد سیگاری مشاهده شده است که پس از انجام عمل جراحی دندان عقل ، هیچ لخته خونی در حفره ایجاد شده به وجود نمی آید و یا سریع از بین می رود که بوی بد دهان را به وجود خواهد آورد ، برای دریافت راه حل بهتر است به دندان پزشک خود مراجعه کنید.
البته همان طور که می دانیم کشیدن دندان عقل می تواند مشکلاتی از قبیل جابه جایی دیگر دندان ها، خونریزی،ورم و حتی مشکلات سینوسی را هم برای فرد داشته باشد ولی درهر صورت شما باید با اعتماد به پزشک خود ، این کار را انجام دهید.
امروزه می توان جراحی دندان عقل را با لیزرانجام داد و اگر این کار به درستی انجام شود می تواند آسیب های کمتری (نسبت به روش سنتی ) برای بیمار داشته باشد.
بعد از جراحی دندان عقل چه کارهایی باید انجام دهیم؟
•گاز استریل را تا ساعتی در قسمت جراحی شده ، به کمک دندان های خود نگه دارید.
•کمتر حرف بزنید.
•تا چند ساعت پس از جراحی  برای جلوگیری از ایجاد ورم یا کبودی می توانید از کمپرس یخ استفاده کنید.
•بهتراست برای جلوگیری از ایجاد درد های ناشی از جراحی ، طبق دستور پزشک از مسکن استفاده کنید.
•سعی کنید در روزهای اول  پس از جراحی از غذاهای مایع و خنک استفاده کنید.
•سعی کنید از دستکاری محل جراحی شده خودداری کنید.

لینک منبع:دندان عقل-کلینیک دندانپزشکی پرهام
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ مرداد ۹۶ ، ۰۹:۵۳
dentist parham
۲۲
مرداد ۹۶

این بیماری معمولا در افراد مسن و مخصوصا در مرد ها شایع تر است از نشانه های این بیماری می توان به : قرمز شدن و ورم لثه ها ، خونریزی های بدون دلیل لثه ، بد شدن بوی دهان ، پدیدار شدن ریشه دندان ها ، سست شدن دندان ها و...اشاره کرد.

•پسروی و کوچک شدن لثه ها 
بعد از مشاهده این بیماری ، اگر در مراحل ابتدایی آن به پزشک مراجعه شود ، پزشک می تواند با برداشتن جرم هایی که به صورت سطحی روی لثه قرار گرفته اند ، بیماری را درمان کند که  التهاب و ورم آن  بعد از مدتی از بین خواهد رفت.
اما اگر در مراحل اولیه بیماری پیگیری نشود و دهان به طور طبیعی با این جرم ها مقبله کند  شروع به ترشح موادی می کند ، این مواد باعث می شوند که لثه ها بعد از مدتی تحلیل روند و باعث نمایان شدن ریشه های دندان می شود .چون ریشه های دندان مینا ندارند سریع در معرض پوسیدگی قرار می گیرند و نابود می شوند.
•سوزش و برافروختگی لثه ها
دلیل بروز این بیماری چسبیدن لایه نازک و چسبنده ای به دندان ها است و باکتری های بسیاری در این لایه وجود دارد که اصطلاحا به آنها پلاک دندان گویند. برای آنکه از سوزش و بر افروختگی لثه ها جلوگیری کنیم می بایست دندان ها را مرتب مسواک زده و از نخ دندان استفاده کنیم.
•جدا شدن لثه از دندان ها( پیوره ) !
دندان های موجود در دهان مستقیما به استخوان وصل نشده اند ، آنها به کمک رشته هایی که وظیفه نگهداشتن دندان به استخوان را دارند متصل شده اند. این بافت ها باید از دندان ها نگهداری و محافظت کنند و وظیفه غذا رسانی به آنها را نیز بر عهده دارند .یکی از دلایل اصلی خرابی دندان ها را شاید بتوان این بیماری (پیوره) نام برد . البته پزشک معالج می تواند درمان های لازم برای بهبود این بیماری را انجام دهد.
•سفیدی لثه ها
یکی از این دلایل سفیدی لثه ها ،  ایجاد برفک های دهانی است . پزشک معالجتان می تواند با وسیله های مخصوص به جدا کردن این برفک ها از دهانتان بپردازد.این برفک ها بر اثر یک نوع قارچ در دهانتان پدید می آیند در هر صورت بهتر است هر چه سریعتر با پزشک خود مشورت کنید.
•سیاهی لثه ها
این تیرگی لثه ها می تواند دلایل بسیاری داشته باشد ، ارثی ، ژنتیکی ، عوارض برخی از داروها ، عدم رعایت بهداشت دهان و دندان و...حتی افرادی که پوست تیره ای دارند احتمالا لثه ها یشان نیز به طور طبیعی تیره تر است. اما اگر سیاهی لثه ها به علت بیماری ایجاد شده باشد ، این بیماری باعث می شود که قسمت های مرده ( سیاه رنگ ) در لثه ها دیده شود که می تواند درد ، بوی بد و همراه با خونریزی باشد.البته ارائه روش دقیق برای درمان این بیماری را باید پزشک مربوطه با معاینه دقیق انجام دهد.
•جلوگیری از ابتلا به بیماری های لثه
مشکلاتی که برای لثه ایجاد می شود برای افراد زیادی رخ می دهد اما اگر بتوان در مراحل اولیه این بیماری از شیوع آن جلوگیری کرد به راحتی قابل درمان است و حتی توصیه می شود این مراقبت ها را از دوران کودکی آغاز کنیم و به کودکان خود آموزش های لازم برای داشتن بهداشت دهان و دندان را بدهیم . سعی کنید روزانه از نخ دندان و مسواک به طور مرتب استفاده کنید. زمان مناسب برای تعویض مسواک های شما هر 3ماه یکبار است.
البته نکته ای که حایز اهمیت است عدم استفاده از هر گونه سیگار و دخانیات است.شما برای بررسی و معاینه دقیق دهان و دندان های خود می توانید به کلینیک دندانپزشکی پرهام مراجعه و ازکمک دندانپزشکان حرفه ای این مجموعه بهره مند شوید.
 همه روزه ( از ساعت 9 تا 1 بامداد) آماده کمک به شما بیماران عزیز هستیم.

لینک منبع:بیماری های لثه -کلینیک دندانپزشکی پرهام
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ مرداد ۹۶ ، ۱۱:۱۵
dentist parham
۲۱
مرداد ۹۶
•درمان ریشه چیست؟
دندان را می توانیم یک بنای سفت و سخت (مینا ، عاج ، تاج) در نظر بگیریم که در وسط آن یک بافت نرم و زنده ای (پالپ ، عصب) وجود دارد به همین دلیل است که درمان ریشه دندان را با نام هایی از قبیل :
درمان پالپ دندان ، روت کانال ، اندو، عصب کشی و... نیز می شناسند ، در واقع به بیرون آوردن پالپ از داخل تاج و ریشه را درمان ریشه می گویند.
•نشانه های بیماری عصب دندان
درد در هنگام خوردنی های سرد یا گرم ، درد مداوم ، درد در هنگام جویدن و...اما شاید بیمار با وجود داشتن این بیماری ، هیچ دردی را حس نکند.
البته بعد از آنکه پزشک متخصص ، ریشه دندان بیمار را درمان کرد توصیه می شود برای محافظت و داشتن ایمنی بیشتر برای دندان ها و جلوگیری از شکستگی احتمالی بهتر است دندان مورد نظر را روکش کنید.
•عصب کشی در کودکان!
برخی از پدر و مادرها (مخصوصا در گذشته که آگاهی و اطلاعات مثل امروز راحت به دست نمی آمد) عقیده دارند که دندان های شیری کودکانشان مهم نیست و اگر خرابی برای آن ها اتفاق بیفتد بعد از مدتی یک دندان جایگزین به جای آن رشد خواهد کرد.اما امروزه به اهمیت دندان های شیری پی برده اند.
انجام درمان ریشه هم برای کودکان (که دارای دندان های شیری هستند ) و هم بزرگسالان که دندان های دائمی دارند انجام می شود و یک کارعادی و رایج است اما شما با مراجعه به دندانپزشک و نشان دادن دندان آسیب دیده از پزشک خود برای انتخاب نوع درمان راهنمایی می گیرید.زیرا درمان های ریشه مختلفی برای کودکان وجود دارد و پزشک با توجه به نیاز و شرایط کودک، آن را معرفی می کند.
دندانهای شیری می توانند یک الگو ، برای دندان های اصلی باشند تا آنها بتوانند سر جای خود قرار بگیرند و اگر این دندان ها زودتر از موعد خراب و کنده شوند امکان دارد دندان های اصلی کج رشد کنند. یعنی اگر دندان های شیری کودکان مدت بسیاری قبل از زمان بیرون آمدن دندان اصلی از دهانشان کشیده شود، بقیه دندان ها به سمت این فضای خالی منحرف و کج می شوند . همچنین دندان شیری برای یاد گرفتن تلفظ درست کلمات ، به کودک کمک می کنند.
اگر دندان های خراب شیری کودکان در مراحل اولیه درمان نشود می تواند دردهای شدید و ورم های عفونی را برای کودک به وجود بیاورد.
زمانیکه  دندان کودکتان پوسیدگی نشان داد و این پوسیدگی به قسمت های مرکزی دندان کودک رسیده باشد پزشک به کودک شما ، ترمیم ریشه را پیشنهاد می دهد.
شما برای ترمیم و حتی مشورت در مورد مشکلات دهانی و دندانی خود می توانید به کلینیک دندانپزشکی پرهام که در آن جمعی از متخصصین و جراهان و دندانپزشکان حرفه ای  در محیطی کاملا بهداشتی با هم مشغول به فعالیت هستند ، مراجعه کنید.

لینک منبع:معالجه ریشه دندان -کلینیک دندانپزشکی پرهام
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ مرداد ۹۶ ، ۱۴:۳۶
dentist parham